Vilken tur jag hade idag, precis då jag kom ner på perrongen kom tåget. Trodde att jag hade missat den eftersom det stod att tåget går nu då jag kom in till stationen och då måste jag ännu ta mig ner till perrongen. Jag kanske inte hade tur, jag var kanske riktigt snabb ☺️
 
Jag har under en längre tid verkligen försökt att ta mig i säng i bra tid för att avhjälpa den här tröttheten jag haft under en väldigt lång tid. Det tycks inte hjälpa, kanske beroende på att jag varje natt ungefär vid samma tid vaknar och måste dricka vatten och gå på toan. Hur ska man bli av med den ovanan för en jäkla ovana är det. 
 
 
 
Om det inte är toan och vattnet kanske det är drömmarna som stör. Jag vet att drömmar är bra, men jag undrar är alla drömmar verkligen så bra?? Den drömmen jag drömde om Portugal ( ett tidigare inlägg) det är en dröm som gav mig  "feel good" känsla, men det är absolut inte sådana drömmar jag haft den senaste tiden.  Ja tack till fler "feel good" drömmar. 
 
Den sista tiden har de verkligen varit konstiga, inte för att jag kommer ihåg alla, inte alltid ens hela drömmen.  Jag kan vakna och känna mig helt förstörd, ledsen ja nästan gråtfärdig medans andra gånger kan jag vakan och känna mig "skitförbannad" ja rent av så att jag nästan svär till då jag vaknar upp. 
 
Värst är det med dessa drömmar då jag vaknar och är arg, och inte lite arg, ilskan den följer mig en lång stund in på morgonen. Ibland är det så att då jag är på väg till tåget och om jag ser en sten så får jag sådan lust att sparka den åt fanders, bara för att det känns som om jag ska få något sorts utlopp för ilskan inom mig.
 
 
Sedan är det denna långa, långa vindlande väg som jag inte kan se ett slut på. Ibland är den asfalterad, andra gånger är det en grusväg, ni vet med sådana där stora stenar som de använder då de bygger vägarna. Jag kan inte komma ihåg om det finns några träd men många gånger är det som en tjock tät dimma som svävar tung över vägen. Så där som det kan se ut en tidig sommarmorgon efter en varm dag och sval natt. Ingenting annat! 
 
Kanske jag måste kolla vad dessa drömmar kan betyda, och jag tror säkert att jag tolkar dem helt annorlunda. Jag tror nog att det har med stressen att göra. Ja men tänk den där vägen, den tar aldrig slut och det är väl det jag känner just nu att jag aldrig hinner göra klart något innan något nytt måste hinnas göras klart. ilskan är väl ett uttryck för den inneboende vanmakten man känner inför att man inte tycker att man på grund av alla andra måsten inte klarar av att göra ett så bra jobb som man skulle vilja göra. 
 
 
Tur att terminen snart är över och man får gå på semester. Nu börjar jag längta till Irland som kommer att bli ett av mina första mål under semestern. 
 
Ha det!
 
Kram 💞
 

Kommentera

Publiceras ej