Det var ett tag sedan jag råkade ut för förseningar men idag hände det. Och det också rejält. Tre timmar tog det att ta sig hem idag så jag har inte varit hemma så länge. Den här gången var inte det största problemet pendeltåget utan tunnelbanan. 
 
Då jag och en kollega gick hem från jobbet blev vi så glada då tåget vi sett komma fortfarande stod kvar vid perongen. Men säg den glädje som varar. Då vi hade satt oss tillrätta på tåget började vi fundera varför inte tåget for någon gång. Efter en stund fick vi reda på att de hade problem med elektriciteten och att all tågtrafik på den röda linjen stod still. Då vi hade suttit på tåget ett tag kom ett par andra kollegor. De blev också glada av att tåget stod inne då de kom, men blev mindre glada då vi berättade om orsaken till varför vi fortfarande satt där vi satt.
 
Efter ungefär en timmes väntan gav vi upp och bestämde oss för att ta bussen till närmaste pendeltågstation. Just då vi står där vid busshållplatsen vi gått till och funderar över vilken buss som blir bäst att ta ser vi hur tunnelbanetåget åker iväg från stationen. Ca 5-10 minuter efter det att vi lämnat tåget! Tala om att man kände sig snopen! 
 
Vi gick tillbaka till tunnelbanan,hur det än är är det det bästa sättet och ta sig fram dit man ska. Som tur var tog det inte någon lång stund innan nästa tåg kom. 
 
Men eländet var inte slut än på långa vägar för min del. Då vi kom fram till Mariatorget kunde jag läsa på displayen att pendeltågslinjen jag brukar åka med hade förseningar på grund av spårfel mellan Skogås och Handen!! Då jag äntligen satt på tåget var jag både trött och hungrig och väldigt less. Färden gick väl inte alltför fort och sakta gick det mellan Skogås och Handen, väldigt sakta. 
 
Då jag äntligen kom fram till min slutstation hade turen vänt åter och med ungefär en halv minut till godo hann jag med bussen. Orkade inte ens tänka tanken att jag både hungrig och törstig dessutom skulle gå hem från tåget. Nu tänker jag göra en tidig kväll så att jag orkar med morgondagen.
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
"Motigheter är till för att övervinnas."
~Var positivboken~
 

2 kommentarer

Gerra

29 Mar 2017 09:18

tur vi inte har tunnelbana här

Svar: Ja du flyttade till rätta stället ☺️
Ann-Catrin

Gunsan

29 Mar 2017 14:27

Alltså det är ju inte klokt va de strular i Sthlm med kommunikationer. Med de avstånd ni ofta har mellan hem o jobb så vore det ju bra om man hade lite flyt. Inte bara hem fr jobbet o stupa i säng mer lr mindre. Glad att jag bor i min lilla stad <3 Hoppas på bättre tur idag. Kram <3

Svar: Ja då det strular blir det väldigt kännbart. Hoppas på att få slippa det snart i alla fall hälften av det. Visst är det bra med småstäder, men de har ju också sina nackdelar. I Piteå t ex var det inte alltid så lätt att ta sig dit man ville om man inte hade bil för bussarna gick ju inte alltför ofta och kanske inte precis dit man ville.I dag hade jag tur, visserligen var det strul med tågen fortfarande ( samma problem som igår) men ett tåg kom just då jag kom ner på perongen ☺️
Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej