Oj vad jag har sovit gott i natt. Drömt har jag ocksÄ gjort, alltsÄ en dröm jag kommer ihÄg. Det Àr dessa drömmar jag för det mesta mÄr sÄ bra av och kÀnslan av att hela vÀrlden ligger för mina fötter Àr sÄ stark just precis innan jag inser att allt bara var en dröm. 
 
 
 
Jag vet att alla drömmer nÄgot varje natt men det Àr ju inte alltid man kommer ihÄg nÄgot, ibland kommer man ihÄg vissa sekvenser, ibland fÄr man bara en bild eller en kÀnsla.
 
Den hÀr drömmen som var i natt Àr en sÄdan dÀr Äterkommande dröm som jag drömde redan dÄ jag levde tillsammans med mitt X, vilket jag har berÀttat om i tidigare inlÀgg hÀr pÄ bloggen. Det Àr alltid samma kÀnsla av harmoni och kÀrlek och det hÀnder hela tiden olika saker. Det Àr alltid samme man, jag bara vet det men jag vet inte hur han ser ut men han ger mig kÀnslan av trygghet och jag kÀnner mig sÄ otroligt Àlskad. Man kan ju inte sÀga att det hÀnder nÄgra himmelska hÀndelser, i alla fall inte sÄ ofta men det hÀnder det ocksÄ.
 
Ofta kommer dessa drömmar dÄ jag behöver det som mest. Kanske jag omedvetet drömmer om honom med stort H alltsÄ han som jag inte har trÀffat pÄ Àn. Kanske lÀngtan efter nÀrhet och ömhet Àr sÄ stark fastÀn jag inte tÀnker sÀrskilt nÀmnvÀrt pÄ det i vardagen att fantasin levs ut i drömmarnas vÀrld. Men dÄ mÄste jag ha varit ganska sÄ ömhetstörstande redan som gift.
 
SjÀlva poÀngen i drömmen Àr att allt kÀnns alltid sÄ hemtamt och sjÀlvklart. Jag kÀnner alltid igen mig dÄ jag drömmer den hÀr drömmen. Det hÀnde ett par gÄnger dÄ jag var gift att dÄ jag vaknade efter en sÄdan dröm blev sÄ paff dÄ jag sÄg min dÄvarande man ligga i sÀngen bredvid mig. Hade ju vÀntat mig nÄgon helt annan man. En gÄng var jag sÄ nÀra pÄ att vÀcka honom och frÄga honom om vad han hade att göra i mitt rum. Men kanske, som tur var hann jag vakna till och insÄg att det jag vaknade till var min verklighet. 
 
 
 
Nu Äter till verkligheten. I dag Àr det den sista lediga dagen pÄ sportlovet för den hÀr gÄngen. Tröstar mig med att snart Àr det pÄsklov. Inte för att jag ogillar mitt jobb, i sjÀlva verket Àlskar jag det. Skulle för allt i vÀrlden inte vilja jobba med nÄgot annat trots mitt gnÀll dÄ och dÄ. I alla fall Àlskar jag det dÄ allt flyter pÄ bra. Det som kÀnns lite jobbigt just nu Àr att nu börjar förberedelserna för utvecklingssamtalen och vis av tidigare erfarenhet kommer jag att jobba en hel del över min arbetstid ( som alltid) och lite mycket mer dÀrtill.  
 
Ska fixa klart med min klÀdkammare men först in till stan och inhandla lite saker jag behöver.
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
 

Kommentera

Publiceras ej