I morse då jag steg upp kände jag av nästan varenda muskel i kroppen. Det var som om jag hade kört värsta gympapasset igår. Önskar innerligt att det skulle ha varit så men verkligheten är en annan. Jobbet!!! Den här veckan har varit en av de värsta veckorna på länge. Ja ni vet då det finns alldeles för lite ordinarie personal, vikarier som inte klarar trycket och flippar ut, elever som uppför sig som de värsta busarna trots deras ringa ålder och däremellan ska vi ordinarie försöka få allt att rulla på som om inget är fel, fastän mycket är så ofantligt fel och icke hållbart i längden. 
 
Seriöst så vet jag inte om jag orkar eller kommer att stå ut till skolavslutningen, trodde det för ett tag och hade mer eller mindre lagt jobbsökandet på viloläge för tillfället och istället satsat tid och energi på lägenhetssök. Så nu sitter jag här och känner mig lite villrådig för jag vet att jag orkar inte eller har helt enkelt inte tid med att göra bägge samtidigt. Tala om att man känner sig som en åsna mellan två hötappar.
 
Ska försöka få tid hos banken till veckan och se över min ekonomi, bra kan alltid bli bättre. Det skulle vara skönt om man hade lite mer kvar i plånboken då man har betalat alla räkningar för att få större möjligheter att göra lite mera kul då man är ledig. 
 
Just nu mår jag bra, sitter här och slappar med ett glas vin och njuter av tanken att jag nu kommer att vara ledig en hel vecka. Kan ni fatta!!! En hel veckas ledighet!!!! Tjohooo!!!! 
 
Ha det! 
 
Kram 💞
 
"Att oroa sig är som att gunga i en gungstol.
Det ger dig någonting att göra, men det leder ingenvart."
                         ~ Okänd ~
 
 

3 kommentarer

Anonym

24 Feb 2017 19:52

Bokat stugorna ännu?

Svar: Ska göra det i veckan.
Ann-Catrin

Gunsan

24 Feb 2017 20:40

Stackare, tänk att de flesta jobb ska ta knäcken mer lr mindre på oss nu för tiden. Pengar ska sparas, men inte på folks hälsa. Om jag vore som du så skulle jag koncentrera mej på att söka jobb, när du fått positivt svar så kan du kolla bostad. Om du nu ff kollar jobb utanför Sthlm då. :-) Ha nu en lugn o skön kväll, helg föresten...va rädd om dej.
Kram <3

Svar: Ja det är väl pengarna som är problemet. De rikare vill bli ännu rikare på bekostnad av oss längre ned på trappstegen. Jag vet inte om jag orkar bo kvar här, det är det som är problemet. Jag känner att jag helt enkelt har fått nog av att pendla alla dessa 👹 timmar som jag nu har gjort år ut och år in i stort sett varje dag i 5 år. Nog är nog! Om jag eliminerar den delen så kanske jag står ut ett tag. Så går mina tankar fram å åt 😑
Var rädd om dig och hoppas att din väntan är över snart eller har det fixat sig?
Kram 💞
Ann-Catrin

Gert.

25 Feb 2017 18:30

Lycka till med allt Kram

Svar: Tack för det. Du håller väl tummar och tår? ☺️Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej