Phuu! Behövde inte tvÀtta klÀder för hand I lördags. Dörren var fixad dÄ jag var ned och kollade dörren mitt pÄ dagen. Ville ju inte börja dra med mig tvÀtten i onödan tre trappor upp och ner. Nu har jag bara rena klÀder, sÄ nu Àr det bara att bestÀmma sig för vad som ska med. Jag har inte packat klart Àn, har lite svÄrt att bestÀmma mig för vad jag ska ta med mig som vanligt. Bara jag inte packar för mycket. Har inte ens bestÀmt mig om jag ska ta med mig min kabinvÀska eller inte, men i morgon mÄste jag göra det. 
 
Nu har resfebern verkligen slagit klorna i mig. Pirrar som sjutton i magen. Åh vad jag har sett fram emot denna resa. Vi kommer sĂ€kert att ha superkul. Vet det eftersom vi hade "superduperkul" dĂ„ vi sist Ă„kte med bĂ„ten. 
 
Ska snart gĂ„ och lĂ€gga mig, för natten i morgon blir det sĂ€kert inte mycket till sömn för dĂ„ ... Oj oj vad det pirrade till i magen â˜șïžđŸ˜Ž
 
Vill nog tÀnka pÄ lite annat innan jag intar min sÀng och kom och tÀnka pÄ en historia jag delade hÀr om dagen pÄ Fb om vaxproblem. Den var otroligt rolig och fick mig att tÀnka pÄ hur jag försökte lösa det hÀr med hÄrborttagning en gÄng i tiden.
 
Visst, jag har nog provat det mesta, tror jag, men med olika resultat. Har till och med försökt med vax. Ingen metod var riktigt bra, antingen blev man irriterad och röd och klöste sönder huden. Hur snyggt var det dÄ man skulle gÄ ut och ha shorts eller ha pÄ sig bikinin pÄ stranden. VÀrst var det nog dÄ jag anvÀnde mig av sÄdana dÀr billiga engÄngsrakhyvlar. Om nÄgon nÄgon gÄng har anvÀnt sig av dessa hyvlar sÄ vet den personen att det kanske inte heller Àr det mest ultimata verktyget. Oftast kunde det se ut som om man hade varit med om ett blodbad och efter nÄgra dagar kunde det hÀnda att hÄrsÀckarna blev irriterade och det sÄg ut som om man hade acne, bÄde pÄ benen och bikinilinjen. Och hur snyggt var det!!!!
 
Och det var just det jag tÀnkte pÄ dÄ jag en dag i slutet av 80-talet sÄg en annons i Pite-tidningen om ett nytt sÀtt att bli av med hÄrproblem bÄde pÄ ben och bikinilinjen. 
 
Jag luslÀste allt vad som stod om den dÀr nya apparaten. I faktatexten kunde jag lÀsa att efter att ha anvÀnt sig av den ett par gÄnger sÄ skulle hÄren sÄ smÄningom försvinna eller i alla fall bli lite mer fjunigt och glest. Inte som med rakhyvel, stubbigt, nÀstan som en igelkott.
 
Jag Äkte direkt till elaffÀren som hade lagt ut annonsen. Ville ju först se om det var nÄgot att ha. Annonsörer brukar ju vara lite överdrivna. ButiksbitrÀdet blev eld och lÄgor och hÀmtade direkt en apparat. I efterhand sÄ kan man fundera över om det överhuvudtaget var nÄgon fler som hade visat intresse för den. Apparaten sÄg ut som en rakapparat men istÀllet för rakblad var den utrustad med nÄgot som sÄg ut som metallfjÀdrar.  
 
 
 
Butiken hade visade det sig ha en demoapparat som man kunde testa med. Hon, butiksbitrÀdet, prisade och sa att det var den bÀsta uppfinningen nÄgonsin nÀr det gÀllde hÄrborttagning och sa att epiliera (hon betonade ordet vÀldigt tydligt) var nog den typ av hÄrborttagningsmetod som alla i framtiden skulle komma att anvÀnda sig av.
 
Hon förklarade att det var som om man hade flera pincetter i farten samtidigt och att det dessutom följde med en underbart vÀldoftande lotion som man skulle smörja in sig med efterÄt sÄ att huden inte skulle bli irriterad. NÀr hon bad mig strÀcka ut armen för att hon skulle visa hur den fungerade sa hon att jag inte skulle vara orolig, mest troligen för att hon sÄg att jag var lite tveksam dÄ jag strÀckte ut min arm. Hon fortsatte att bedyra att det kanske kunde kÀnnas liiite liiite grann men att man sÄ smÄningom skulle vÀnja sig. 
 
Redan nÀr hon sa pincetter borde jag ha reagerat, kommer ju ihÄg dÄ jag första gÄngen fick mina ögonbryn plockade. Ont ont ont!!!!
 
Men jag strÀckte fram armen och hon satte igÄng apparaten. Jag fick först titta pÄ hur fort dessa fjÀdrar rörde sig och sedan lade hon den mot min arm. Jag blundade och var beredd pÄ det vÀrsta...
 
Hör och hÀpna! Jag som annars Àr vÀldigt kÀnslig för smÀrta, kÀnde knappt nÄgot. Imponerad var vad jag blev och slog till och köpte den direkt. Nu skulle hÄren pÄ benen och bikinilinjen bums fÄ flyga sin kos tÀnkte jag. 
 
Glad i hÄgen Äkte jag hem och bestÀmde mig för att direkt dÄ jag kom hem lÀgga beslag pÄ badrummet, men som alltid med barn och djur blev det inte sÄ den dÀr dagen. Mitt X blev flyförbannad dÄ han hörde hur mycket jag hade investerat i en hÄrborttagningsmaskin. Han tyckte att det snarare sÄg ut som ett tortyrredskap och ville gÀrna ha en rapport om hur den fungerade. Han ansÄg ju att för de pengar jag hade lagt ut borde ju hÄren försvinna för gott. 
 
Den helgen Äkte barnen tillsammans med sin pappa över dan till stugan och jag fick Àntligen ha badrummet för mig sjÀlv. Glad i hÄgen gick jag in i badrummet, duschade mig och tog sedan fram apparaten. Jag tÀnkte (klok som jag var) att jag börjar med vaderna och startade och lade apparaten an mot huden. Fy fasiken! Det kÀndes mycket mer Àn det hade kÀnts vid demon men jag tÀnkte att om jag tar en bit i taget och sedan smörjer in mig allteftersom blir det nog bra.
 
Tog ju bÄda vaderna först. Det var som om jag kÀnde pÄ mig ...
 
För nÀr jag började pÄ ena lÄret ganska nÀra bikinilinjen dÄ trodde jag att jag skulle dö! Det tog djÀvulskt ont och jag bara skrek rÀtt ut. Tur att inte familjen var hemma. Det mÄste vara nÄgot fel pÄ fjÀdraran eller sÄ gör jag inte pÄ rÀtt sÀtt tÀnkte jag och tog fram bruksanvisningen och lÀste och lÀste.
 
I bruksanvisningen kunde jag lÀsa att i början kunde det kÀnnas lite mer och just i omrÄdet kring bikinilinjen kunde det vara lite extra kÀnsligt eftersom  hÄret kunde vara lite lÀngre dÀr. Det kunde man avhjÀlpa genom att se till att hÄret inte fick bli för lÄngt innan man anvÀnde sig av epilatorn!  
 
SÄ det var bara att ta fram rakhyveln. Men jag gick och gruvade mig under nÄgon dag för den resterande epileringen. Det hade kÀnts rejÀlt det var jag tvungen att medge för mig sjÀlv men tÀnkte pÄ det som stod i bruksanvisningen att med tiden skulle det bli bÀttre.  Tröstande tanke!
 
Jag provade igen, nu med kortare hÄr ....
 
Jag tog aldrig mer fram apparaten. Apparaten fick ligga i pÄsen och skrÀpa i en lÄda.
 
Om jag berÀttade nÄgot om hur det gick för mig att anvÀnda apparaten till mitt X?
Ja lite berÀttade jag men  ...
 
aldrig att jag skulle ha erkÀnt ett sÄnt nederlag efter att jag hade bedyrat honom hur bra och oumbÀrlig apparaten var. 
 
 
 
 

2 kommentarer

Gunsan None

27 Jun 2016 01:08

Ha ha ha förlĂ„t. Epilator djĂ€vulens pĂ„fund. Gav bort min.😁 Jag rakar...det gör iaf inte ont. Testat de mesta oxĂ„...de ena vĂ€rre Ă€n det andra. Den hyveln jag skickar efter har aloevera runt bladen...funkar bĂ€st för mej. Ha det toppen nu i England 😊 Kram 💖

Svar: 😊 DjĂ€vulens pĂ„fund, bra beskrivet Gunsan för det var verkligen det. Nja rakning med hyvel gör jag lite dĂ„ och dĂ„, inte lika ofta som förr. SjĂ€lvklart kommer jag att ha kul med det sĂ€llskapet i London, fattas bara annat. 😊
Kram 💞
Ann-Catrin

Gunsan

27 Jun 2016 10:36

(Y) Njut för mej med.
Kram <3

Svar: Det ska jag â˜ș Och vi mĂ„ste fixa sĂ„ att vi ocksĂ„ hinner ses i sommar.
Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej