Imorgon börjar alvaret på riktigt. Eleverna återkommer till skolan och det ska verkligen bli kul att få träffa dem. Krama dem och få höra lite om vad de har gjort och upplevt under sommarlovet. Några av eleverna som är på fritids har redan varit och hälsat och kramats lite med mig. De bara längtar till skolan börjar. Fantastiskt tycker jag, för jag kommer inte ihåg om jag själv verkligen längtade sååå mycket efter att skolan skulle börja om igen efter sommarlovet. Men minnet är väl kort för jag älskade att gå i skolan och då allra helst de första åren jag gick i Ystad.
 
Då ska jag göra ett nytt försök till att lägga in mina foton här och med hjälp av dem fortsätta berätta vidare lite om min semester.
 
 
Trots nattvak och tidigare sömnbrist och med ögon som kändes som jag vet inte vad så lämpade vi av vårt bagage på hotellet innan vi tog oss en promenad till Harrods. Vårt hotell låg i närheten av Hyde Park så vi genad över där. På vägen till Harrods gick vi även förbi många typiska (i mina ögon) engelska hus. 
 
 
 
Tänkte på TV-serien "Herrskap och tjänstefolk" då jag såg många av dessa ingångar till nedre plan på husen. Var en väldigt vanlig syn. 
 
Harrods, men från baksidan :)
Så här såg det ut på gatan utanför Harrods. Jag får skylla på att jag hade ett ton grus i ögonen och minst det dubbla av sågspån i hjärnan. Förstår fortfarande inte varför eller hur jag tänkte eftersom jag inte hade tagit ett endaste kort på framsidan av Harrods!
 
Och så endast två (!) ynkna foton innifrån. ;/
 
Jag skulle säkerligen ha fått en bättre behållning av besöket på Harrods om jag hade varit liiite piggare, men fastän jag var så trött (fick inte ens tänka tanken på att blunda för en sekund för då skulle jag ha blivit stående sovandes någonstans) så blev jag mäkta imponerad av Harrods. Affären tog som aldrig slut, den bara fortsatte, uppåt, åt höger, åt vänster och rakt fram och där kunde du finna allt att köpa och då menar jag verkligen allt. Till och med om du blev hungrig eller fikasugen så kunde du stilla det också. Dit ska man nog gå flera gånger för att överhuvudtaget kunna ha en chans att se allt som erbjuds, om nu någon någonsin skulle kunna klara av att göra det. Jag köpte mig lite kaffe, choklad, godis och te som jag sedan gav bort då jag kom hem. Det enda som jag har kvar därifrån är en plastpåse med deras logo  ;)
 
Vi gick sedan på pub och tog oss några öl innan de var dags för sängen för några timmars sömn. Nästa dag var det dags för nya äventyr. 
 
Första uppdraget var att ta oss någonstans där vi kunde få i oss frukost. På vägen dit gick vi förbi huset som var med i filmen "Notting Hill". Så tillfället var ju tvunget att förevigas :)
 
 
Jag skulle inte ha något emot att flytta in här. Såg väldigt mysigt och pittoreskt ut. Det var inte något jag hade väntat mig att få se i en storstad som London. 
 
 
Det var mysigt med alla stånd som stod utefter gatorna i den här delen av London. Kunde ha varit vilken liten småstad som helst kändes det som. 
Och paraply var vi några som var tvungna att köpa eftersom det började rsmåegna en stund efter det att vi lämnat hotellet. Givertvis valde man ett paraply som visade att vi hade varit i London. ;)
 
Jag älskade blandningen av gamla och nya byggnader (stål, tegel och betong), de röda dubeldäckarna och alla dessa bulliga och rätt så gulliga taxibilarna. För att inte tala om männen. Jag tror aldrig att jag har sett så många välklädda män gå ute på stan i Stockholm som det jag fick se här i London. Älskade det :) Hmm... man kanske skulle ta och satsa på en engelsman ;) 
Orkade inte alltid vara kvar i alla butiker vi var in på så medan de andra sprang inne i butiken gick jag ut och fotogferade lite i omgivningen. Hittade den här puben som vad jag såg var en ganska så vanlig syn lite varstans i London. 
 
 
 
 
 
Efter att vi hade sprungit på stan gick vi hemåt, några blev kvar för att handla, men vi som gick hemåt hamnade på en pub i närheten av hotellet där vi koppplade av med en eller två öl innan vi gick för att vila en stund innan utgång. 
Det syns att här är jag riktigt trött, kan knappt hålla ögonen öppna. Men senare skulle vi iväg på disco/nattklubb ;) Med karaoke till levande musik. Och som jag har förstått det är det rätt ovanligt och även väldigt unikt enligt förståigpåarna jag var tillsammans med, för om det här har jag ingen aaaniiiing om. 
Men dit hade inte jag med mig någon kamera vilket jag ångrar idag. Skulle ha varit kul att ha fått med sig lite foton därifrån också. 
 
Hem kom vi till hotellet rätt så sent efter nattsuddet så nästa morgon tog vi oss lite sovmorgon så vi skulle orka med ännu en dag i Londonvimlet. 
 
Nu har klockan hunnit bli rätt så mycket och det är onsdag imorgon, det vill säga tidig morgon. Därför säger jag godnatt och avslutar inlägget här. Återkommer så fort det finns tid för det för att fortsätta lägga in fler foton från semestern. 
 
Ha det!
Kram ♥
 

Kommentera

Publiceras ej