Andra arbetsdagen slut och inga problem med att komma i tid till jobbet eller i nÄgorlunda tid hem. SÄ skönt det Àr nÀr tÄgavgÄngarna bara fungerar. ursÀkta om jag upprepar mig, men nog mÄste de vÀl börja göra nÄgot Ät Stockholm Södrastationen. Fy vad det Àr trÄkigt dÀr, luktar illa och dÄ det regnar sÄ mycket som det har gjort senaste tiden rinner det vatten utefter golven och droppar frÄn taket. Det hÀr med att det droppar frÄn taket Àr inte sÄ trevligt alltsedan det konstaterades , tror att det var förra eller Äret före, att en del av det som droppade kom frÄn lÀckande avloppsrör. BlÀÀ!!!
 
Nu till nÄgot trevligare samtalsÀmne. Fick deklarationblanketterna idag och blev sÄ glad att det inte heller i Är blev nÄgot minus, utan det blir nÄgra tusen plus i kassan nÄgon gÄng i juni. Passar mig bra, sÄ dÄ Àr semestern rÀddad i Är ocksÄ. Ska in ganska omgÄende pÄ Skatteverkets sida och godkÀnna deklarationen sÄ fort jag har kollat alla siffrorna sÄ att jag Àr sÀker pÄ att jag inte glömmer bort att göra det. Vill ju ha pengarna sÄ fort som möjligt i juni. 
 
TÀnk vad enkelt det Àr att deklarera idag om man jÀmför med hur det var förr dÄ man varje Är satt och kliade sig i huvudet och rÀknade och kollade och vÀntade pÄ olika typer av inkomstbesked. Det jag kan sakna var den tiden jag bodde i Stockholm i slutet pÄ 70-talet. DÄ vi hade deklarerat gick vi till Skatteskrapan pÄ Götgatan och vÀntade in i det sista innan vi lÀmnade in deklarationen. Och vi var inte ensama om detta, det brukade samlas en hel del mÀnniskor dÀr som hade gjort det till en Ärlig tradition. Undrar vad de började göra dÄ det upphörde brukar jag fundera pÄ ibland.
 
I kvÀll ska jag och jag menar det, komma mig i sÀng tidigt. Har varit trött hela dagen och mina ögon bÄde rinner och vÀrker. Det var nÄgon pÄ jobbet som sa att det kanske Àr pollenallergi jag har fÄtt. SÄ efter jobbet gick jag till Apoteket och dÀr rÄdde apotekaren mig att först pröva med ögondroppar och nÀsspray och om det inte hjÀlpte sÄ fanns det receptfria tabletter att köpa som han ansÄg var bra. Jag fÄr vÀl hoppas pÄ att det rÀcker med det jag köpte. Inte Àr det billigt med medikament för allergiker kan jag konstatera efter det hÀr besöket. Men Àr det ett mÄste sÄ Àr det ...

Kommentera

Publiceras ej