Var ju ut med mina bästaste grannar i lördags. När jag tänker efter så kan jag nästan inte komma ihåg när jag sist var ut och hade trevligt. 
 
Kan någon förklara för mig varför jag alltid ser upp i himlen och trutar med munnen på fotona  ;)
 
 
Vi var till Sankta Clara en pub som ligger i Gamla stan. Nere i källaren var det den minsta pub jag sett, men mysigt med levande musik.
 
 Det var hela tiden någon som spelade och sjöng. Det finns tydligen ett husband som spelar där, men det som är häftigt är att folk kan komma dit och spela och sjunga. Och tydligen är det väldigt populärt att göra det. Och de gör det bra.
 
 
Då vi var där så tyckte jag att det speciellt var en trummis som var j*igt duktig och som min granne senare sa hörde han till pubens husband. Sedan var det en man som spelade munspel som jag blev mäkta imponerad av. Honom vill jag nog höra mer av.
 
 
Men nästa gång vi ska dit ska vi nog komma oss iväg tidigare för att få bättre platser. För som sagt var, litet ställe, läs minimal, och därför inte många platser att sitta på. Men fullt av folk som gillar blues och jazz.
 
 
"Feel good" var känslan vi hade då vi gick därifrån för att ta tåget hem och vi bestämde att det här skulle absolut inte vara sista gången.
 
Något annat jag har att se fram emot i sommar är besöket hos Gunsan och de andra vännerna som finns i hennes närhet. Vi har tänkt kuska omkring lite och hälsa på  ;) Gert till exempel som jag inte har träffat på evigheters evighets tid. Och Tina, ska verkligen bli kul att få träffa hennes man och självklart henne med  ;)
 
Och sedan resan uppöver till mamma, dottern och sonen och för att inte tala om mitt ♥barnbarn. Sedan är det ju lite speciellt, båda dottern och sonen fyller jämnt  ;)
 
 
 
 
 
 
Gamla stan, Sankta Clara, Spela och sjunga, munspel, jazz och blues, Good feeling,

Kommentera

Publiceras ej