Tror ni på karma? Jag börjar tro på det  ;)
 
Jag satt och småfnissade för mig själv igår då jag satt och rättade och skulle förbereda mig inför de sista delarna i de nationella proven. Självklart fnissade jag inte åt testerna utan åt det aprilskämt vi gjorde till min klass i onsdags. Medan jag sitter där och läser ringer telefonen och jag svarar som vanligt
 
"Ann-Catrin" En mansröst presenterar sig som ... , kommer inte ihåg namnet. Men han talade om att han var rektor på Strömbackaskolan i Piteå. Hmm, tänkte jag, för mig själv, en rektor från Strömbackaskolan? Det är gymnasieskolan uppe i Piteå, bara så att ni vet det.
 
"Vi har en tjänst till dig på skolan, fortsatte han. Ännu mer frågande blev ju jag så klart. 
 
"På Strömbackskolan? svarade jag frågande, men det är ju en gymnasieskola och jag är grundskollärare, fortsatte jag då att säga. 
 
" Om du inte visste det så är det är en 1-9 skola nuförtiden, svarade han 
 
Jag funderade lite och försökte febrilt tänka på om jag hade missat några nyheter om att Strömbackaskolan hade omvandlats till en grundskola. Hade det verkligen blivit så få elever där uppe? Som ni kanske förstår var det många tankar och funderingar som hann fara genom mitt huvud. 
 
"Ja, sa han. Du är ju från Piteå och det är därför vi ringer dig och erbjuder dig en tjänst.I en årskurs femma hade vi tänkt oss att erbjuda dig att arbeta i",fortsatte han att säga. 
 
Jag var och lät nog lite tvekande, men det får han avgöra som ringde mig.
 
"Och lönerna är höga här, så vi kan erbjuda dig 21 500 kr i månaden, säger han glatt.
 
" 21 500 kr!!! Bra lön?" svarade jag ganska så snabbt. 
 
Sedan kommer världens garv från telefonen...
 
Det är en av mina retfulla kusiner som ringt. Nämner inga namn, men skulle tro att de andra av mina kusiner kan gissa sig till vem det kan vara  ;)
 
Nu har jag även det att sitta och småskratta åt nu medan jag fortsätter mitt arbete med de nationella proven. Och faktiskt ...
 
Det behöver ju inte alltid vara 1 april för att kunna luras eller ...?
 
 Första tussilagon i slutet på mars
 
 
 

3 kommentarer

Gunsan

14 Apr 2014 10:13

Jajemen, jag tror på karma. Håller tummen för att nästa erbjudande du får är härnere ifrån...med en inbjudan t intervju ;-) Kramar <3

jeanette

17 Apr 2014 05:44

har du kusiner som bor i pite? Jag tänkte att annars borde det väl ha varit rätt lätt att höra att det är en gruvfinne som ringde dig? :P
Förresten, din släkt kör ganska grymma skämt :P

jeanette

17 Apr 2014 06:26

Har skaffat en ny blogg ;) Som jag ska försöka uppdatera lite oftare. Kram lilla mor!

Kommentera

Publiceras ej