Med en blogg kan man nå ut till många, om man har tur eller mer om man har något som många vill läsa. Det har jag tänkt på ett tag och kom på att jag som lärare sitter väldigt mycket och ringer och skriver till föräldrar och eleveronm än det ena och än det andra.
 
Nu har jag faktiskt tänkt på att en blogg för själva klassen inte skulle vara så dumt att ha. Det är så mycket som man gör på skolan som aldrig kommer fram till föräldrarna. Alla temaarbeten vi gör bland annat. Tänk att få visa upp allt det de har gjort och det brukar inte vara lite. Sedan att man kan lägga ut vad som kommer att hända under veckan eller i bästa fall vad som kommer att ske under terminens gång utan att behöva skicka ett endaste papper om det som ändå i många fall blir liggandes i bänken eller på golvet i kapprummet. Och om jag planerar det väldigt bra behöver inte jag bli sittandes varje torsdagseftermiddag/kväll och skriva veckobrev. Bara meddela att läs boggen! Åhh vad skönt de vore!
 
 
 
Vet nu, om jag känner mig rätt, att det kommer jag nog att hålla på att pilla med under delar av mitt jullov. Jag provade att ha en blogg i min förra klass men fick aldrig tid för att starta upp den. Nu hoppas jag att det blir lite mer tid för det.  

Kommentera

Publiceras ej