Hmm ... något konstigt hände med mitt förra inlägg då jag skulle publicera den. Blev versaler i hela inlägget, få se om det händer samma sak denna gång också.



Den här veckan har gått tungt, känner mig absolut inte frisk på långa vägar. Det är den där infernaliska förkylningen som inte riktigt vill ge med sig och som gör att man känner sig så "in i döden" trött. Hjälper inte hur mycket man än försöker sova. Har försökt att det inte ska bli så sena kvällar, men det tycks inte hjälpa mot segheten man ändå känner då man ska masa sig ur sängen på morgonen.

Visst finns kärleken här, men han tycks inte kunna rå på den heller för han är minst lika mycket förkyld som jag. Man får utrusta sig med tålamod och som alltid tidigare så ger den väl med sig så småningom. Är bara så less att känna det så här.

 

På mitt arbete fortsätter vi att kämpa på. Till veckan kommer vårt fack på ett andra besök. Nu håller vi tummarna för att de ska kunna rätta till lite av det som är fel. För något är fel enligt dem och det var skönt att höra dem säga det och det gör att man börjat känna lite hopp om förbättringar.



Jag har inte för tillfället något annat arbete i sikte, har väl nått den åldern kanhända då ingen vill anställa mig har jag börjat tro. Kan inte komma på några andra skäl. Men skam den som ger sig, fortsätter att skicka in ansökningar, kanske inte lika många som tidigare men några stycken då och då. 

Förra veckan då det var höstlov var min äldsta dotter hit på besök några dagar. Det var verkligen roligt. Vi var ut och promenerade en del och passade på att ta en hel del foton som jag kanske så småningom laddar upp hit på bloggen. Undrar om det är jag som fått ögat för motov av henne eller ...!  Duktig är hon i vart fall, min dotter =) som haft sin första konstutställning för några veckor sedan i sin födelsestad Piteå.



Nu ska jag gå och ta mig en het dusch för att få upp värmen och sedan en kopp varm te med honung i. Fryser som bara den. Kanske jag börjar känna mig som en människa efter det.

Ha det bra!

♥ Kram ♥ 



 

2 kommentarer

Gunsan

14 Nov 2011 11:11

Hahaha, ja ja...Jag fattar nog att du ville skrika ut din närvaro...Göra alla uppmärksamma på...att du e tbx ;-) Dina bilder..är fantastiska, älskar dom. Du ser ju ALLT..:-D Grattis t dotterns utställning, sådan mor sådan dotter ? Krya på dej nu. Kram

AC

14 Nov 2011 20:09

=)

Det var nog så det var, omedvetet ..

Tack, men inte vet jag om jag ser allt och allra helst inte efter det jag såg vad min dotter hittade att fånga på bild ;)

Fasiken vi har så mycket på jobbet just nu så man hat varken tid eller ens råd att vara hemma, men jag försöker bota med hjälp av kärleken =) Han ser till att jag har en massa vitaminer och andra medikament hemma ;-)

Puss och kram på dig <3

Kommentera

Publiceras ej