Efter gårdagens inlägg känns det som om jag lättat flera meter från marken. Med andra ord var det nog bra att jag skrev av mig lite. För första gången på jätte, jätte lång tid är det som om jag börjat "äga" mitt eget liv. Låter konstigt kanske, men efter att ha varit nere i någon slags mental kollaps i hjärnan eller enklare uttryckt "Vilse i pannkakan" så känns det faktiskt så.



Visst kommer jag säkert att gå lite vilse igen i mina tankar, men jag tror inte att det kommer att bli lika djupa irrgångar den här gången. Nu vill jag faktiskt ta tag i mitt liv och leva. Hitta på något kul, kanske göra något tokigt galet.

Nu under helgen då jag kommer att vara långledig ska jag träffa min väninna i Stockholm och hitta på något kul tillsammans med henne. Det var så längesedan jag kände mig så här "taggad" till att hitta på något annat att göra än att bara sitta här på min balkong eller promenera i skogarna här ikring. Känns faktiskt lite konstigt och ovant.



Men nu har jag bestämt mig för att leva här och nu, inte titta eller tänka så mycket på det som varit. Gjort är gjort och kommer aldrig tillbaka. Ser mer optimistiskt idag på tanken om att jag en dag ska ha hittat tillbaka till mitt gamla jag som jag var efter min skilsmässa, då jag tyckte att hela världen låg framför mina fötter och bara väntade på mig. 

Dithän  ska jag komma det är ett som är säkert.

Sommarlovet är här snart med långledighet och vad som helst kan hända och jag kommer att stå här beredd.

Ha en trevlig måndagskväll!



♥ Kram till dig från mig ♥

6 kommentarer

Lilla hjärtat

30 May 2011 22:10

Bra du tar dig ur allt det gamla, lycka till med nya livet. Kram

Lise-Lotte

30 May 2011 22:29

Jag är övertygad om att du hittar tillbaks till ditt gamla jag igen, och jag tror det är bra att ge det tid och inte förhasta sig för då är risken att det kan bli fel och tokigt igen! Önskar dig stort lycka till! Kram, kram <3

Gunsan

01 Jun 2011 14:49

Det känns, när jag läser dina inlägg...spec de 2 senaste..att du e på väg tbx. :-) Å de gör mej innerligt glad. Hitta nu på en massa kul o tokigheter..känn att du lever. Så kke vi ses i pingst..för många goa skratt ;-) Kram <3

AC

05 Jun 2011 09:46

Tack "Lilla hjärtat"! Kram på dig <3

AC

05 Jun 2011 09:51

Tack för det Lise-Lotte, jag ska ta det lugnt, tro inget annat. Har ju lärt mig en hel del det här året och ett av dem är att det inte går att tvinga fram något. Jag vet att jag fortfarande har långt att gå, men känslan som vuxit inom mig är betydligt mycket bättre. Jag känner mig starkare =)

Massor av kramisar <3

AC

05 Jun 2011 09:58

Jag tror att du känner mig som ingen annan Gunsan just för att vi är så lika =)

Åh vad glad jag skulle ha varit att få säga att jag kommer med till vår vän, men tyvärr så sätter ekonomin käppar i hjulet som vanligt. Men ni får tänka er att jag finns där med er (Tripp, Trapp, Trull var det ju =))

Bautakram till dig <3

Kommentera

Publiceras ej