Ja nog skulle jag gärna vara den som kom på en bra uppfinning. Tänk vilka pengar man skulle kunna tjäna på det. Tyvärr så tror jag inte att den uppfinning jag kom på i min dröm är något man tjänar något på. Kommer ju inte ens ihåg vad den ens skulle vara bra till. 

Allt verkar alltid så vettigt i drömmarnas värld. Som i natt då jag drömde om dammsugarflaskan! Min rektor kom och kallade in mig på sitt rum då jag kom till jobbet och ville att jag skulle använda min dammsugarflaska. Hon hade hört att den skulle vara så bra. I drömmen verkade allt så vettigt och den var superbra men sedan då jag i vaket tillstånd har försökt att komma ihåg vad det var jag gjorde med den, kan jag inte för mitt liv komma ihåg hur den ens såg ut men att den var bra rådde det inget tvivel om. 

Att jag sedan i nästa ögonblick i drömmen hamnade bland en massa karnevalsklädda dansande människor som liknade mina kollegor på skolan gjorde ju inte drömmen vettigare men desto roligare. Ville fortsätta sova och drömma ett tag till i morse.
 
Det var ett tag sedan jag hade en sådan här rolig dröm. Det flesta drömmar har under en lång tid mest varit domedagsaktiga och inte alls så trevliga. Är det månne därför jag för det mesta känt mig allt utom utvilad efter natten förutom då i morse?!

Ska strax gå i säng. Har på sistone blivit riktigt duktig på att komma i säng i något sånär vettig tid. Inga "nattuggletider" nuförtiden 😊

Ha det!
Kram 💞

(null)

drömmar, uppfinningar,

Kommentera

Publiceras ej