Känns lite konstigt att skriva här igen. Det är ju som sagt var ett bra tag sedan sist. Närmare bestämt ungefär åtta månader. Vet inte varför jag egentligen inte har varit in här och skrivit. Ska försöka mig på en liten resumé över vad som hänt sedan  jag sist var in här. Läs försöka. ☺️ Är lite ringrostig så att säga så risken är att inlägget kan bli långt, väldigt långt. 
 
Efter Italienresan så åkte jag som tidigare år upp till min mamma och spenderade i stort sett resten av sommaren där. Vilket sommarväder, inte bara i positiv bemärkelse, trivs inte riktigt med temperaturer över 25 grader. Man blir ju så orkeslös och som tur för mig växte ju inte gräsmattan så mycket av allt för lite regn eller snarare i brist på regn. Mamma har ju en enormt stor gräsmatta!
 
 
Träffade vänner och mina barn och mitt barnbarn som bor kvar däruppe och däremellan firades både sonen, dotterns och min mammas födelsedagar. 
 
 

  (null)

En av dagarna då jag åkte in till Piteå för att träffa mina vänner träffade jag på en läsare till min blogg (!)  Jag stod och väntade på bussen och jag tror att vi kände igen varandra samtidigt och började samspråka om ditt och datt. Det var ju några år sedan vi hade träffats. Hon är mamma till en flicka min yngre dotter brukade umgås med då de var yngre. Kanske var det för att hon var så positiv till mitt skrivande som jag på något sätt fick lite skrivångest. Mest troligen inte sant men det hon sa har på något sätt satt sig fast i mitt huvud. Ja ni vet det där med jantelagen om "att man ska inte tro ..."  är nog mer inrotat i psyket än man tror. 
 Du ska i alla fall ha tusen tack för allt det positiva du sa om mitt skrivande, blev ju alldeles varm inombords av det du sa.
 
När jag sedan återvände hem till S hade jag några dagar kvar att mentalt ställa om mig till jobb dessutom till ett nytt ett med nya kollegor, nya regler och arbetsrutiner. Men med facit i hand så har det gått väldigt bra. Stortrivs med både skolan och alla mina kollegor ( betydligt fler kollegor här).  Visst finns det problem även här men det som är positivt uppväger det mesta. Måste säga att ett av mina bästa beslut jag tog förra året det var beslutet om att byta arbetsplats. 
 
Vi hade uppstart på Skansen, granne med Gröna Lund. Skulle lägga in ett foto med vy över vattnet och Gröna Lund men blev påmind varför jag inte bloggar så ofta. Använder ju en massa foton och när det bara blir fel då man ska lägga in så ... 😡 
 
 
 
 
Var på medarbetarsamtal för någon vecka sedan, den bästa någonsin. Jag rodnar fortfarande av all positiv feedback jag fick, helt otroligt bra för ens självkänsla.  Nu för första gången på en hel evighet känner jag att jag gör ett bra jobb och att det faktiskt är någon som ser det.
 
 
 Åkte uppöver under jullovet i stort sett direkt efter att skolan slutat, vilket var tur i oturen kan man säga. Min mamma blev sjuk redan på morgonen den andra dagen jag var där och var tvungen att ringa efter ambulans. Mamma blev inlagd på sjukhus och låg där över julhelgen. 
 
Jag måste verkligen ge en stor eloge till både ambulans och larmcentral. Kvinnan ( kommer ännu ihåg hennes namn, Annika) på larmcentralen som tog emot mitt samtal skötte det proffesionellt. Hon fick mig att känna mig trygg i det som hände trots att jag kände mig och säkert var halvt hysterisk. Vem skulle inte vara det då ens mamma bara faller ihop och man tror att hon sak dö där och då. Samma sak med ambulansmännen, de fick mig att känna mig lugn och trygg i allt det kaos som blev i mitt huvud. Det kändes också skönt att de i allt som var fick både mig och min mamma att både skratta och skämta.
 
 
 
Bästa elektriska snöskoveln ever. Lätt som en plätt att förflytta snön ☺️
 
 Både jag och sonen firade julafton hos min dotter med hennes familj. Vi åkte upp till min mamma på sjukhuset och hälsade på innan det men hon orkade inte så mycket. Hon blev i alla fall glad av att se oss och sa att hon kände sig trygg med att vara där hon var med all personal och alla maskiner som var inkopplade till henne. Jag kände mig också trygg med det men det kändes och känns fortfarande lite jobbigt med allt det som hände. Allt kan hända och förändras så otroligt snabbt.
 
 
Nyårshelgen fick jag och min mamma fira hemma. Skönt! Sonen, jag och mamma åt gott och sedan spelade vi Bingolotto. Något jag inte gjort på år och dag, men spännande var det. Förstår nu varför jag inte fortsatt att spela det, ingen vinst och sedan blir det lite väl långt. Första gången man uppskattat reklam ☺️. Vi roade oss med att fixa till lite foton ☺️
 
 
 
Efter julledigheten har jag funderat väldigt mycket på det här med att bo kvar här i S. Är ju väldigt långt ifrån ifall något mer skulle hända men just nu känner jag mig trygg i att sonen finns i närheten  men även att dottern och mitt ex tar sig en tur förbi henne då och då. Min mamma som är en klok dam har även kopplat in ett larm med tillhörande kamera som automatiskt skickar larm om det skulle hända något. 
 
 
Efter jul kom min äldsta dotter och hennes shibavalp Kuro och hälsade på. Ja inte enbart för nöjes skull. De skulle delta på en valputställning i Södertälje. Där det gick riktigt bra för honom. Dottern trodde att jag kände till Södertälje ☺️. Herregud det är väl minst tio år sedan jag bodde där och då bara under en väldigt kort tid. Då jag bodde där var det hemresa och jobbresa, inga nöjesresor direkt. 
 
Så här har det sett ut för det mesta på gångvägarna här under de senaste veckorna. Nu har ju det mesta av det försvunnit som tur är. Nu kanske man kan gå som vanligt igen. 
 
Jag är inte mycket för att fira "alla hjärtans dag", alldeles för kommersiellt. Man ska köpa än det ena och än det andra till sin käresta eller hjärtevän. Varför inte ha alla hjärtansdag varje dag och visa varandra att man bryr sig om. Mycket bättre. Skolan var i alla fall full med hjärtan lite varstans.
 
 
Nu är det sista dagen på sportlovet vilket jag bestämde mig för att stanna här hemma i S. Det har varit skönt att bara vara hemma och dona på med lite saker. Har ju bland annat tillverkat en sänggavel som jag blev rätt så nöjd med och rensat bland en massa kläder. Helt otroligt hur mycket kläder man har. Nu är det någon annan som ska få glädje av några av dessa plagg hoppas jag. Och när jag inte har donat på här hemma har jag tagit promenader och gjort några gympapass. 
 
 
Är rätt så nöjd med tillvaron just nu. Under hösten fick jag lite ångest över det här med ensamhet och hade under hösten en rätt så het och intensiv chatt med en man men det rann ut i sanden. Mest troligen för att vi inte fick till någon date, båda verkade vi vara väldigt upptagna och sedan har jag, tror jag, en tendens att bli lite "tvärsom" då de börjar ställa lite för mycket krav. I mina ögon omöjliga krav. Blir nog kvar i mitt singelliv en lång tid till. Enklast och skönast. 
 
Ha det bra!
Kram 💞
 
 


eloge, hysterisk, jullov, larmcentral, singel, sportlov,

4 kommentarer

Mariann

04 Mar 2019 13:20

Hej.
Så trevligt att få läsa din blogg igen :) Har varit inne och kollat då och då för att se om du skrivit något. Läst att du bytt jobb och förstår att det varit mycket med detta.
Tror att det är bra med utmaningar och att sporra sig själv.Oftast växer man och utvecklas av detta.
Tack för de fina orden du skrivit om vårt möte. Som jag sa gillar jag ditt sätt att skriva ,för du är mänsklig och har humor. Man känner sig aldrig obekväm utan mycket av igenkännandets glädje genomsyrar bloggen.

Svar: Tack! 😊
Ann-Catrin

Mariann

04 Mar 2019 13:24

PS Glömde skriva om de fina bilder som du också tar.

Svar: Tack för det. Fotograferar inte lika mycket som förut. Et inte varför men saknar det.
Ann-Catrin

Gunsan

06 Mar 2019 09:26

Åh vad glad jag blev nu, kikade in hit helt apropå...
som jag gjort så många ggr.
Men då har det inte funnits ngt nytt att läsa, t skillnad fr nu :-)
Tack för att du delade m dej av det som hänt sen sist, vi har ju tappat lite av kontakten.
Lite ledsamt,men vi vet var vi finns iaf (Y)

Tråkigt att din mamma blev sjuk under julen, men gott att hon är pigg igen.
Jag förstår mycket väl att du kan känna en oro av att bo så långt bort om ngt skulle hända, men du kan ju känna dej trygg m att mamma inte är ensam.
Hon har fler familjemedlemmar runt sej, skönt att veta.
Så skönt att nya jobbet blev en ren lyckoträff, fungerar det bättre m resorna t o r jobb/hem ?

Och inget dejtande för din del heller, samma här.
Vilka krav som ställs på oss ! Och så har jag märkt att
själva så tycks många män tro att dom är guds gåva t kvinnorna o vi ska bara acceptera deras sätt...med fel o brister.
Nä de köper jag inte, de ska va lika åt båda håll ..lr ?
har börjat inse att jag får åldras ensam utan en käraste vid min sida, orkar inte med spelet s a s.
Jag hoppas att du har tur o råkar på en vettig man som du vill ha vid din sida , håller tummen :-)
Det blev mycket de här, men du får skylla dej själv som låtit mej få vänta så länge på att få läsa ngt av dej :-D
Var rädd om dej så hoppas jag att vi hörs av snart igen.. här lr där ;-)

Stor kram <3

Svar: ☺️ ja men jag orkar läsa.
Resorna är ungefär detsamma, är ju bara en tunnelbanestation emellan 😊 och tänk att bara den korta biten gjorde en hel del i plånboken. Men jag fortsätter att titta på andra lgh, antingen hyres, andra hand eller en ny bostadsrätt men det tar en massa tid, tid som jag ibland kan känna att jag inte har. När det kommer till det där med män, har precis som du konstaterat att jag nog får åldras ensam och det kan jag för det mesta tycka känns skönt. Det ska nog vara något större än WOW känsla för att mitt singelliv skulle bli på något annat sätt.
Ja det var längesedan vi träffades, saknar våra bilfärder och allt det tokroliga vi var med om 😔. Men du har ju flyttat till en mindre lgh och har väl inte plats för någon nattgäst nu. Finns det ngt hotell eller motell i närheten som man skulle kunna bo då man gästar dig?
Glad att vissa saker har börjat ordna sig för dig. Kram 💞
Ann-Catrin

Gunsan

12 Mar 2019 20:29

Det finns alltid plats för dej <3 Jag har ett vardagsrum...soffa, madrass o ff en dubbelsäng. Vi har ju delat säng förr :-)
Tack.
Kram <3

Kommentera

Publiceras ej