(null)

Har inte ställt väckarklockan de senaste dagarna men tro det om ni vill men varje morgon exakt 05.15 vaknar jag. Det som är bra är ju att jag inte hitintills haft några som helst problem att somna om efter den obligatoriska toalettbesöket och ett glas vatten. Jag får vara glad att jag inte vaknar 04.45 vilket är min normala uppstigningstid då jag jobbar.

(null)

Det som är jobbigt just nu är att jag fick ganska mycket utslag i ansiktet och på halsen häromdagen. Först var jag lite irriterad och det kliade en del, nu har det lugnat ner sig men fortfarande har jag massor av utslag kvar. 

Jag ser inte riktigt klok ut, så på sätt och vis var det tur att jag inte behövde vara ute bland folk. Dilemmat är ju att jag inte riktigt vet vad det var jag reagerade på. Det är tre saker jag tror att det kan vara, antingen är det alla tre eller bara någon av dem. 

(null)

Åt ju räkor för någon dag sedan, gjorde mig rejäla räkmackor med massor av räkor, det var så himmelskt gott. Vet att jag tidigare har reagerat på räkor men det är ju en hel livstid sedan. Kan det vara mängden?  

(null)

 Samma dag provade jag en ny ansiktsolja som jag hade köpt. Jag masserade in hela ansiktet och halsen med den och när jag skriver masserade så menar jag det verkligen. Den var verkligen skön men kändes lite för oljig därför den ordentliga massagen. 

Nästa sak som jag har funderat om är orsaken till mina utslag är gräsklippningen. De var och klippte gräsmattan precis den dagen! 

Jag tog iallafall en sådan där allergitablett i går morse som jag köpte i våras då det var som värst med pollen. Tycker att utslagen inte känns av lika mycket som i början men skrovlig och prickig är jag fortfarande. Håller tummarna för att det har försvunnit inom de närmaste dagarna. 

Jag ska inte äta räkor och inte smörja in någon mer olja förrän det har lugnat ned sig. Sedan får jag prova dem en och en, gräsmatteklippningen kan jag väl inte göra så mycket åt mer än att stänga igen mitt fönster och balkongdörr då det klipps här. 

Och under tiden jag väntar så ska jag sitta på min balkong och njuta, då det inte är fullt så hett som det har varit, stöka klart i min lägenhet och tvätta lite kläder inför resan uppöver.

Hoppas ni hade en fin och skön midsommar! 🇸🇪🍦☀️

Ha det!

Kram 💞



allergitabletter, gräs, olja, räkor, utslag,

Kommentera

Publiceras ej