Sitter hĂ€r ute pĂ„ min balkong och njuter. Inte alldeles strĂ„lande sol men den tittar fram dĂ„ och dĂ„, iallafall tillrĂ€ckligt för att det ska vara varmt. Lite för varmt ibland kan jag sjĂ€lv tycka att det Ă€r, Ă€r vĂ€l dĂ€rför jag gillar att solen gömmer sig bakom molnen ibland. 

(null)

Eleverna gick ju pĂ„ sitt efterlĂ€ngtade sommarlov i tisdags. Kanske att det inte var efterlĂ€ngtad för alla men lite ledighet behöver alla. Att de inte har nĂ„gra lĂ€xor uppskattas nog av de flesta iallafall. 
Och som vanligt var det blommor, presenter och en massa choklad. I Ă„r var det faktiskt lite mindre choklad och det sĂ€ger jag inget om, men jag kommer nog aldrig att vĂ€nja mig vid det hĂ€r. Men Ă€lskar dĂ„ bĂ„de elever och förĂ€ldrar sĂ€ger att de Ă€r glada att jag kommer att fortsĂ€tta vara lĂ€rare i klassen eftersom de Ă€r nöjda med mitt arbete. Blev till och med applĂ„derad av dem. 

(null)

Imorgon Àr det sista arbetsdagen för den hÀr terminen och det ska bli sÄ skönt att gÄ pÄ sommarledighet. Det har jag gjort mig förtjÀnt av. Det har verkligen varit bra dagar sedan eleverna gick pÄ ledighet. Vi har fÄtt tid att analysera, diskutera och reflektera över lÀsÄret som har varit. Tror aldrig att jag har fÄtt sÄ mycket tid tidigare till det hÀr och det kÀnns sÄ skönt att man inte gÄr pÄ ledighet med gasen i botten utan att man har fÄtt andas och se vad som behöver göras till hösten dÄ eleverna kommer tillbaka.

(null)

Nu Ă€r jag Ă€ven utbildad i HLR, hjĂ€rt och lungrĂ€ddning. Jisses vad det kĂ€ndes i mina handleder, inte sĂ„ lĂ€tt som det kan se ut att göra kompressioner. Nu Ă€r det vĂ€l tĂ€nkt att vi ska göra det hĂ€r varje Ă„r och om det blir efter skolavslutningen eller vid höstuppstarten vet de inte helt sĂ€kert. 

(null)

Imorgon Ă€r det tĂ€nkt att jag ska trĂ€ffa en fd arbetskollega efter jobbet. Hoppas vi fĂ„r till det sĂ„ att det gĂ„r att genomföra. Inte lĂ€tt att fĂ„ tider och sĂ„nt att gĂ„ ihop. 

Nu börjar jag lĂ€ngta efter resan uppöver, ska bli sĂ„ skönt att fĂ„ bli lite bortskĂ€md av mamma. Inte för att jag bara har tĂ€nkt lata mig. Vi ska mĂ„la och röja i garaget lite och försöka fĂ„ nĂ„gon ordning dĂ€r, sedan fĂ„r jag ju inte glömma hennes enormt stora grĂ€smatta, för den ska ju ocksĂ„ klippas 😳 Undrar om det finns nĂ„got medel som kan förhindra att grĂ€smattan vĂ€xer sĂ„ j* fort, för ibland kĂ€nns det som om man bara hinner klippa den sĂ„ ska man börja om igen. Jag fĂ„r tĂ€nka pĂ„ att det blir mycket steg genom att klippa den, kanske det gĂ„r lĂ€ttare dĂ„.

(null)
Sist sĂ„g det ju ut sĂ„ hĂ€r dĂ„ jag var uppöver â˜ș
 
Min tanke Ă€r att jag nog kommer att vara dĂ€r sĂ„ gott som hela sommaren, sĂ„ jag kommer nog att hinna göra en hel massa annat, kanske trĂ€ffa mina vĂ€nner, Ă„ka och hĂ€lsa pĂ„ nĂ„gon och göra en och annan sightseeing. PiteĂ„ Ă€r ju som sagt var en fin semesterort med t ex Norrbottens riviera strax in pĂ„ knuten. 

Nu Äter tillbaka till söndagsvilan.

Ha det!

Kram 💞




Pite havsbad, klippa grÀsmatta, lata sig, röja, sommarledighet,

Kommentera

Publiceras ej