Sitter just nu på min balkong och njuter av de sista timmarna av mitt snart avslutade påsklov. Det har varit en lugn, välbehövlig och njutbart lov. Behövde verkligen vara ledig, var slut både i kropp och knopp. Men jag kan inte jämföra det med mitt förra jobb för då var jag även själsligen slut eller hur man nu ska uttrycka det. 

(null)
Tala om att smaka himmelskt. Fick chokladen av mina barn på min födelsedag men hade sparat den till nu. Nu finns det inte en endaste smula kvar. Tack mina ❤️! 

Det jag har märkt nu under lovet är att jag absolut inte har varit så stressad innan lovet bara känt att jag behöver lov. Svårt att förklara men det känns som om man äntligen har börjat kliva upp ur ett djupt svart hål. Kroppen mår även den bättre, Min psoriasis är bra mycket bättre än den varit på många många år. Tidigare var det ibland så hemskt att det rent gjorde ont vid varje steg jag tog men det var ett tag sedan det var så. Jag tror att det beror på att jag känner mig mindre stressad och trivs förunderligt bra på mitt nuvarande jobb.

Vad har jag då gjort under påsklovet undrar ni kanske? Jag har njutit, bara gjort saker då jag känt för det. Kanske inte hela sanningen för jag har hållit på att städa ur mina garderober. Upptäckte ju att jag hade en massa bortglömda  jackor och tröjor en dag då jag letade efter något helt annat. Och då hade jag redan varit och köpt mig en jacka, helt i onödan. 

(null)
Blivande badhus och idrottshall? Säger en hel del om hur upptagen man är så man inte riktigt vet vad som sker i grannskapet 😳. Det andra fotot tog jag med mina nyinköpta solglasögon på  mig. Nästa dag glömde jag dem och var och köpte mig ett par nya igen. Usch så slösaktig jag blivit! Och ingen av dem var billiga men bra för ögonen i solsken och det är väl huvudsaken. 😎

Men förutom att städa i garderoberna har jag tagit tag i mediterandet. Det jag inte fattar är att jag så totalt kan glömma bort en sådan bra positivisering för mig. Ja jag känner mig alltid så mycket mera positiv efter en meditation. Sedan har jag eller rättare sagt började ju redan före lovet med att fasta, ni vet då man ska fasta 16:8.  

Det har väl gått lite si så där med det under lovet men tror att det kommer att gå bättre då jag börjar jobba igen. Har varit ute på nätet och läst och tittat lite på det här med intermittenta fastan. Man vill ju lära sig lite om det om man nu ska hålla på med det. Hittade lite av varje t ex (som jag aldrig hade hört förut) men som egentligen gjorde att jag bestämde mig för att fortsätta. Det var att äldres kroppar eller rättare sagt vårt system i kroppen 😊 kanske behövde vänja sig vid att fasta, om man nu inte hade gjort det förut. Man kunde tex ta 12:12 vilket är en mjukare övergång till att sedan börja om man vill 16:8. 
(null)
Först såg jag inte vad det riktigt skulle föreställa men sedan såg jag. Rena rama porren på T-banans väggar 😊

Ja jag har börjat titta mycket mer nu på vad som gäller eller rekommenderas för äldre, inte för att jag känner mig gammal, iallafall inte i knoppen. Jag har börjat inse att vissa saker kanske man ska ta till sig eftersom man har ju ( sett med sanningen i vitögat 😳) inte längre en tjugoårings kropp. 😎 

Sedan för att försöka hålla igång hjärnan, den behöver ju också lite stimulans, har jag återigen tagit tag i det här med att lära mig spanska. Skriver återigen eftersom jag började ju med det för något år sedan men orkade inte eftersom det var rätt så tufft på mitt dåvarande jobb men nu ...

Så nu vet ni på ett ungefär vad jag har gjort under senaste veckan. Nu sitta en stund till på balkongen och hämta lite styrka inför veckans arbete. 

Ha det! 

Kram 💞

intermittent fasta, meditation, porr?, påsk,

Kommentera

Publiceras ej