Vaknade i morse, alla muskler var helspända. Det kändes som om jag hade gått världens brottarmatch i natt. Kroppen riktigt skrek " nej nej, måste jag röra på mig. Vill inte... klarar inte av att stiga upp!" Det ömmade i varenda muskel. Är helt slut, fattar inte hur jag ska orka jobba både i morgon och på lördag!! För att inte tala om hur jag kommer att känna mig på måndagsmorgonen!!! En dags vila räcker inte på långa vägar. Om jag jobbar på samma ställe nästa år kommer inte jag att ställa upp den här dagen. Det har jag bestämt mig redan nu. "Ska lägga det bakom örat" som mina mostrar brukade säga då de sa något som de ville komma ihåg. 
 
En positiv sak som hänt är att på lägenhetsfronten händer det lite saker. Vet ju inte om det kommer att sluta med att jag blir med ny lägenhet. Men mest troligen kommer jag att gå på lägenhetsvisning på söndag inne i stan och eventuellt en på Söder. Ni lär nog få höra längre fram hur det går. 
 
 
 
Ni vet mannen som jag spanar in på eller om det är han som spanar in mig. Vete gudarna hur det är med det! Men här om dagen så såg jag inte till honom men då lade jag märke till en annan man. Kanske inte fullt så snygg som den förste. Kom på det då jag satt och försökte titta efter den förste mannen. Då jag tittade runt i vagnen föll min blick på den här andre mannen. Varför jag lade märke till honom var att han satt och såg så glad ut.
 
När min blick föll på honom nästa gång såg han fortfarande lika glad ut. Jag tänkte i mitt stilla sinne " hur fasiken kan någon se så glad ut den här tiden på morgonen, när alla andra verkar vara i sina egna tankar eller ser ut att sova!!" Vi talar här om tiden kring 6 på morgonen!! Men då jag tittade på honom i smyg så var han lika allvarlig som alla de andra. Han hade hörlurar på sig så jag tänkte att han nog hade hört något roligt ungefär som jag brukar göra, men det verkade inte som det för när jag nästa gång lät blicken svepa över passagerarna i vagnen satt han där och log som en sol. Och så var det varje gång jag tittade, kunde ju inte låta bli ☺️ Han klev av en station före mig och då han gick av fyrade han av världens största leende mot mig. Det var inget som jag kunde missta mig på, det var mot mig han log. Jag var ju bara tvungen att le tillbaka. 
 
Men den mannen har jag inte sett sedan dess, kanske han bara var på besök en kort tid här. I vilket fall som helst så fortsätter följetongen med den andre mannen. Här om dagen så ångrade jag mig att jag inte hade skrivit färdigt en lapp med mitt namn och telefonnummer. Vid stod ganska nära varandra för att kliva av vagnen, jag kunde se i ögonvrån att han tittade på mig. Väntade nästan att han skulle säga något till mig men just då krängde vagnen till och vi for åt varsitt håll sedan var det där ögonblicket över! 
 
Klagar inte, börjar tycka att bara det här med att spana in på varandra är rätt så spännande 😎 Ger lite kittlingar i magen. 
 
 
I dag då jag kom hem var jag rätt så mör och väldigt varm. Äntligen har sommarvärmen kommit, hoppas att den får bli kvar. Kom ju på att jag hade köpt hem glass. Köpte den för någon vecka sedan då det var lite soligt, men sedan glömt av den helt. Men idag kom jag ihåg. Trodde att jag hade köpt mini Magnum Classic , men det visade sig vara tre olika slag av Magnum. Mmm ... det smakade underbart!! 
 
Känner mig helt plötsligt på mycket bättre humör. Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan bums i säng. Två dagar till att jobba innan ledig dag! 
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
 
 
 

1 kommentarer

Gunsan

19 May 2017 12:58

Fy katten för att vakna så, vet hur det är. Finns inte en människa som klarar att ladda batterierna på en ledig dag. Så var det ofta i mitt jobb, inte konstigt att man inte orkade.Hoppas du får en bra ledig söndag iaf o att det blir bra lägenhetsvisningar :-)
Jag måste säga att jag e avis på dej, tänk att kunna sitta o spana in karlar så där. Vem vet, det kke finns fler som kollar in dej. Le för allt i världen vad du än gör. Det sprider glädje vet du, och vem vet vad mer ;-)
Stor kram <3

Svar: Jag hör då absolut inte till dem som kan ladda batterierna på en dag. En annan sak då man var yngre ☺️ Här har allt gått i ultrarapid hela dagen. Var in på nätet och kollade skor. Du kan läsa om det i dagens inlägg ☺️Ja då är det bara för dig att komma hit en sväng och spana lite 😎 Och Ja jag log ju för allt jag var värd. Inte vad jag har sett eller märkt så har någon annan spanat in mig. Kanske det är så att det inte är någon som spanat in mig att det bara är något jag inbillat mig. Man vet ju inte riktigt.
Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej