Är på jakt efter ett par sköna skor. Jag är nog ganska konservativ när det gäller skor, vill gärna ha något liknande jag har haft sedan tidigare. Vill ha sköna men ändå lite snygga skor. Då jag var ner till Ullared för något år sedan hittade jag ett par snygga och helt underbart sköna sandaler. Jag har varit på jakt efter ett par liknande nu under våren men inte hittat då jag varit in på skoaffärerna i centrum. 
 
Då kom jag på en smart ide tyckte jag, jag kunde gå in på nätet och söka på skoaffärer i Ullared. Tänkte att skoaffären där kanske hade några liknande sandaler jag köpte då. Gick in på nätet och hittade en hel del skoaffärer där. Hittade också skoaffärer som sålde via nätet. Började söka efter sandaler och visst hittade jag en massa skor som jag gillade men ...
 
... det hela slutade med att jag satt och tittade på alla dessa skor eller om man kan kalla dem skor, i mina ögon liknade de mer konstverk. Kan tänka mig att några av dem skulle passa som konstverk i någons hylla eller på väggen. Skulle själv kunna tänka mig att lägga upp ett par i hyllan ☺️ Vilka fötter kan annars ha dessa på sig. Skulle kunna tänka mig att prova dem i någon sekund men sedan ...
 
 
De flesta hade en klackhöjd på minst 15 cm men det fanns de med högre klack också att välja på om man nu ville ha det. Jag vet att jag en gång i tiden älskade att gå i högklackat men kom nog inte ens i närheten av det här. På sin höjd cirka 6-7 cm, inte högre och då tyckte jag att det var snyggt och tycker det fortfarande men ...
 
Nu för tiden får det inte vara högre än 3-5cm för mig men allra bäst är nog bara en pytteliten klack på ca 2-3cm som de oftast är på sandaler. Jag läste någonstans att det är bra att variera klackhöjden under dagen för att minska ryggbesvär och det tror jag på. För att gå med låga sandaler hela dagen som jag har på jobbet känner jag av i ryggen.
 
Men hur som haver så blev det inget köpt för mig denna gången blev bara så begeistrad i alla dessa high heels! Får gå in en annan dag och beställa.
 
Ska ut på en promenad i solen, måste ju passa på. Vem vet om hur länge vi får ha det här finvädret. Sedan ut på balkongen och njuta.
 
Ha det!
 
Kram 💞
 

1 kommentarer

Gunsan

24 May 2017 12:16

Får se hur det blir här med allt, men vi kke kan försöka oss på en sväng t Ullared i sommar ;-)

Kram <3

Svar: Ja det kanske vi kan ☺️
Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej