Hoppas att ni gillar det nya utseendet på min blogg. Det har blivit en vana att då och då byta tema och få till en liten förändring. Ombyte förnöjer som man brukar säga. Tyckte att den senaste var bra i början eftersom man inte behövde läsa hela inlägget utan kunde välja men så upptäckte jag att då min dator var lite " knäpp" så att säga och gjorde som den ville kunde jag varken läsa det ena eller det andra. Och så har jag set till att "gilla"knappen är riktigt rosa och grann, allt för att ni ska hitta den om ni gillade det ni läste i mitt inlägg 😎
 
Helgen hitintills har gått i lugnets tecken, har inte haft så mycket energi till så mycket mer än att ta hand om min tvätt igår. Tur att det inte blev av  att jag och en kollega gick på bio, risken att jag skulle ha somnat i salongen var och är stor. Idag ska jag försöka uppbåda lite krafter till att röja upp i min lägenhet i alla fall försöka dra några tag med dammsugaren för det behövs. Fattar Inte hur jag kan stöka till så mycket trots att jag är ensam, ibland funderar jag på om det inte är så att det bor några stökiga troll under min säng som gillar att skapa oordning.
 
Sedan blir det nog en promenad till återvinningen. Efter det att de flyttade på stationen så blir det inte lika ofta att man går dit, blir lite längre mellan gångerna och då blir det som det blir, lite mycket ibland under diskbänken. 
 
 
Lägenhetssökningen går vidare, inte lika entusiastisk som tidigare. Jag har börjat tappa sugen lite granna eftersom det verkar ha "gått troll" i det hela. Varje gång jag hittar en lägenhet med en ganska rimlig hyra med bra lokalisering och tillräckligt stort för mig så tycks lägenhetsinnehavaren ha gjort något så att de antingen har blivit avstängda eller så har de ändrat sig i fråga om att hyra ut! Sedan alla lägenheter man blir erbjuden, de är jättefina, ligger på precis rätta stället men de är jättedyra!! Jag blir nog kvar ett tag till i min lägenhet (suck!)
 
Jag har börjat så smått att återigen titta på andra jobb, lite jobbigt att söka både lägenhet och jobb samtidigt, och det är ett stort utbud av tjänster. Kanske att jag måste slänga iväg några ansökningar. En kollega till mig som slutar efter skolavslutningen har fått en ny tjänst på en skola närmare där hon bor och höjde sin lön med ca 6000kr i månaden. Fattar egentligen inte vad jag väntar på min lön lär nog inte höjas nämnvärt i alla fall inte så som det kanske skulle göra om jag helt enkelt bytte skola eller kommun. Trotjänare så att säga belönas inte på något sätt trots att det skulle gagna eleverna att få ha kvar deras lärare. Och dessa bättre tider lär det ju inte bli på min skola. Har inte sett ens en tendens till att de vill ha kvar deras erfarna lärare.  Som det ser ut nu finns det inte lärare till alla klasser och inte lär det bli bättre till hösten. "Suck" och åter "suck" igen! 
 
Idag verkar det inte bli ett "balkongväderhäng". Solen lyser med sin frånvaro men det är inte direkt kyligt ute. Kanske sommaren äntligen är på väg och jag får hänga undan min vinterjacka. 
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
 

Kommentera

Publiceras ej