Äntligen sĂ„ var det fredag ...igen!! Trots att det bara var en fyra dagarsvecka sĂ„ kĂ€nns det som om det hade varit minst sex arbetsdagar och det var jag inte ensam om att kĂ€nna. Det Ă€r intensivt just nu pĂ„ jobbet, mycket som ska hinnas med innan eleverna gĂ„r pĂ„ sommarlov. Det var nĂ„gon som sa att det bara Ă€r fem veckor kvar!! Jag har inte ens vĂ„gat kontrollrĂ€kna det för samtidigt som det kĂ€nns skönt sĂ„ Ă€r det inte sĂ„ skönt. Det Ă€r ju sĂ„ mycket som Ă€nnu ska hinnas med och jag vet inte om jag orkar eller kommer att hinna med allt. DĂ€rav lite "ont-i-magen-kĂ€nsla". 
 
Jag vet att dÄ jag som nyexaminerad lÀrare började jobba fick höra av lÀrare som hade nÄgra Är pÄ nacken sa att det som inte hinns med före pÄsklovet kommer det att vara svÄrt att hinna med den terminen. De har sÄ rÀtt i det för sÄ har det varit Är efter Är och det konstiga Àr, man lÀr sig aldrig. 
 
Veckan har trots allt varit ganska hyfsad och vÀdret har vÀl gjort sitt till att det kÀnns sÄ. Sol med inget regn i sikte. BlÄsten har varit lite kylig men har man stÄtt i lÀ sÄ har det varit riktig sommarkÀnsla. Det som Àr riktigt jobbig i och med det Àr att björkarna har börjat slÄ ut och det kÀnns i ögonen, kliar och svider och det riktigt ordentligt. Men jag överlever det bara det att jag mÄste nog ivÀg till Apoteket och köpa mig ögondroppar. 
 
Idag Ă€r det faktiskt första riktigt varma dagen, sĂ„ varmt att det gick att sitta pĂ„ balkongen efler jobbet utan att behöva ta pĂ„ sig nĂ„got över axlarna. SĂ„ dĂ„ vet ni var jag har tillbringat min kaffestund idag efter jobbet â˜ș Och fler hoppas jag att det blir nu under helgen. Nu kanske min lust för att stĂ€lla i ordning balkongen vaknar för det ser riktigt förskrĂ€ckligt ut. 
 
Nu in i duschen och sedan tror jag att det blir en tidig pÄhÀlsning av JB, Àr sÄ trött sÄ om jag ska fortsÀtta vara vaken mÄste jag nog ta hjÀlp av tÀndstickor för att hÄlla mina ögon öppna.
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
 

2 kommentarer

Gerra

06 May 2017 06:19

Ha en fin helg Kram

Svar: Tack detsamma! Kram 💞
Ann-Catrin

Gunsan

06 May 2017 11:44

Jag Àr inte ett dugg avundsjuk pÄ dej som lÀrare. Ni har att göra. Och sÄ inbrott pÄ de :-( Ingen som Äkt fast förstÄr jag. Men det Àr vÀl ingen prio heller.
Hoppas du fÄr en fin helg m mycket balkongsittning i solen :-)
Kramar om <3

Svar: Har inget hört om inbrottet och tror som du att det nog inte ligger som nĂ„gon prio ett hos polisen. Nya iPads till eleverna lĂ€r vi inte fĂ„ se förrĂ€n till hösten 😕Balkongsittningen nu i morse fick avbrytas, helt plötsligt försvann solen bland en massa moln. Nu kan man ana den bakom ett tjockt molntĂ€cke. Det Ă€r ju inte direkt kallt men inte lika skönt och lockande att sitta dĂ€r ute.
Nu har jag fullt upp med tvÀtten, orkade ju inte tvÀtta nÄgot förra veckan dÄ jag var sjuk.
Hoppas du fÄr en fin dag!
Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej