Jag har sagt det förut och säger det igen, trött trött så " in till döden trött". Det känns verkligen i hela kroppen i dag att det var en sex-dagars vecka med bara en dags vila. I går blev det bara en kort promenad och lite titt på skor ute på nätet (som jag skrev om i inlägget igår). Orkade aldrig iväg för att titta på någon lägenhet, blev bara trött vid tanken på att ta tåget in till stan och sedan söka efter någon adress. Det kändes skönt att kunna gå och lägga sig och vila när man kände för det. 
 
Idag känner jag mig ännu mer trött. Det var ingen vidare början på veckan. Eleverna otroligt oroliga. Det märks på eleverna att sommarlovet snart är här, ledighet behövs snart, samma sak varje år. Samma sak för mig, jag behöver min ledighet, för nu är det stressigt på jobbet förutom det vanliga med eleverna så har vi allt arbete med alla omdömen och analyser som vi måste göra klart nu. Det är tur att det blir några dagars respit nu i veckan från jobbet tack vare flygardagen och klämdag, annars vete sjuttsingen om jag skulle orka ända fram till skolavslutningen. 
 
Det var ingen bra början på veckan skrev jag men det var med tanke på vad som hände på jobbet, men i morse på tåget på väg till jobbet blev jag överraskad. "Han" klev på tåget och tro om jag blev överraskad då han kom och satte sig vid sätet bredvid mig. Han till och med flyttade sig från det yttre sätet närmare mitt säte. 
 
Och vad gjorde jag?! Jag tror att jag fick "sågspån" i hjärnan, för istället för att ta chansen att säga något satt jag och stirrade ut genom fönstret och lyssnade väldigt intensivt på boken jag just ju lyssnar på men var hela tiden väldigt väldigt medveten om honom, tro inget annat. Visst, kikade till mot honom ibland men bara blixtsnabba ögonkast. 
 
Medans jag satt där på tåget slogs jag av tanken att han kan ju faktiskt vara en gift man! Tror inte att jag har sett någon ring på hans finger, men är inte säker. Sedan kan det ju vara så att alla har väl kanske inte ringen på sitt finger, jag hade inte det. Nästa gång ska jag försöka, för att bli riktigt säker, titta efter om han har en ring eller inte. 
 
Nu hopp i säng så man får sin skönhetssömn.
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
 
 
 

2 kommentarer

Mariann

23 May 2017 16:11

Hej
Känner såväl igen mig själv i det du berättar. Man blir lite perplex och får sågspån i hjärnan.. Sedan fundera på om de är gifta eller ej , alltför många män vill gärna krydda tillvaron :(

Håller tummarna för dig !


Svar: Skönt att höra att man inte är ensam om att känna sig så ☺️ Behövs nog många tummar ☺️
Ann-Catrin

Gunsan

24 May 2017 12:13

Inte bra att du är så trött, synd du inte orkade titta på lgh. Men du får fler tillfällen (Y) Aha ja, ja du ser att han söker närkontakt ;-) Kolla om du ser ngn ring nästa gång, ser du ingen så kan du ju iaf säga " HEJ " :-D Inte lätt, jag skulle nog dött själv, hi hihi. O den andre har du inte sett honom mer ? <3
Kram kram <3

Svar: Ja det där med att säga Hej satt långt inne om det överhuvdtaget just då fanns i mitt sågspånehuvud ☺️ Och den andre har jag inte sett till sedan dess tyvärr.Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej