Idag skiner solen och den värmer så gott då jag sitter på min balkong. Inte för att jag kan sitta alltför lättklädd men med jacka på är det rätt så skönt, kanske man får lite färg på kinderna denna helg för det behövs. 
 
Jag kom mig insäng rätt så tidigt igår. Tror att klockan inte ens var nio innan jag låg och sussade i sängen, men som vanligt då jag kommer mig i säng liiite för tidigt vaknade jag mitt i natten. Den här gången var jag bara snabbt upp och drack vatten, ville inte vakna upp alltför mycket. Sedan kröp jag ner i säng och sov resten av natten. Idag känner jag mig rätt så utvilad men mörbultad. Jag vet inte om det är för att man är så stressad på jobbet så man går och spänner sig eller om det var mitt "plattfall" i onsdags som gör att man känner av en hel del kroppsdelar. Eller så kan det vara en kombo av de båda. Men hoppas på att det går över snart. 
 
 
 Var dödstrött hela dagen igår, alla på jobbet tycktes bara gå och längta efter att få gå hem. Veckan har väl inte varit speciellt jobbig i alla fall inte onormalt jobbig som det i bland kan bli. Det kan ju bero på att det var första veckan efter lovet. 
 
I helgen blir det att stöka klart i klädkammaren som jag inte hann bli klar med i förra veckan. Jisses så många soppåsar jag redan har fått ihop! Och då har jag en hel del kvar att gå igenom innan jag är klar. Nu ska jag ner i tvättstugan. Har inte så mycket att tvätta så det kommer säkert att gå rätt så fort att bli klar där. Har ju som inte riktigt tid med det nu.
 
Sedan ska jag försöka förbereda mig för utvecklingssamtalen jag har på måndag och tisdag.  Det är bättre om man är riktigt välförberedd för dessa samtal för ungefär vid det fjärde eller femte samtalet brukar jag i alla fall ha en tendens att fundera över om jag sa det där som var så viktigt till eleven och dess förälder. Ändå har jag allt nedskrivet!!  Lite flummig brukar jag bli eftersom det är så intensivt under de timmar man håller på och så alla dessa tolkar. 
 
Ha det! 
 
Kram 💞
 
                                     "Människan lever sällan hundra år
                                       men gör sig bekymmer för tusen."
                                             ~ Andra klokboken ~
 
 

Kommentera

Publiceras ej