Dettta är ju hopplöst!! Redan måndag i morgon, tycker jag gick på ledighet igår. Ja ja, jag får väl tänka som så att om helgerna går så här fort går säkert veckan som kommer lika fort. Och snart är det ju dessutom påsklov 😊. Men det här med byte till sommartid är skit tycker jag. Till ingen nytta kan jag tycka. Vilken eller vilka idioter kom på att vi skulle införa det här i Sverige??? 
 
Det som hände i onsdags på min födelsedag sög ju helt musten ur en och för att inte tala om kollegorna. Det blev det stora samtalsämnet bland eleverna, det var många frågor och mycket oro. De såg rånare överallt på väg till maten och det lär de väl se ett tag till, men barn brukar glömma fort och det är väl bra. Värre är det väl för mina kollegor och speciellt hon som arbetar i min klass. Hon hade ju fått påhälsning av dessa inbrottstjuvar och då kan det inte vara lätt att glömma och gå vidare. Det är ju ett övergrepp. 
 
Kommer ihåg att en av mina kompisar här i Stockholm då jag bodde här tidigare fick inbrott i sin lägenhet. De hade rotat i allt och då menar jag ALLT. Det hade hon svårt att smälta, hon var helt förstörd i veckor efter det. Jag har aldrig blivit utsatt för ett inbrott (peppar peppar ta i trä) och hoppas verkligen att jag aldrig behöver uppleva det.
 
Nu får man väl även hoppas på att fler av de ordinarie personalen dyker upp. Det har varit många sjuka de sista veckorna. Nu önskar jag alla jäkla förkylningar, influensor, magsjukor och allt annat skit väck. Whiteboardtavlan i personal rummet har varit fullklottrad i någon vecka och nu får vi väl börja hoppas på bättre tider.
Ny vecka, nya tag!
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
"I allt negativt går det att finna något positivt -
men ibland måste man tänka efter."
~ Var positivboken~
 
 

1 kommentarer

Gunsan

27 Mar 2017 12:37

Lite kul faktiskt, jag har precis bloggat om tiden o så läser jag samma hos dej :-D Ruskigt med rån o inbrott, förstår att det måste kännas hemskt bli utsatt för en sån grej. I sitt hem är det nog värre. Ngn som snokat o kollat allt, rivit runt bland privata saker :-/ Usch ! Hoppas tiden går fort för dej, jag hoppas att det saktar ner lite..hinner inte med. Mycket som är på G nu i april för min del, tider att passa m m. Ha en fin o solig vecka vännen. Kram <3

Svar: Läste just din blogg. Det där är väl inte ovanligt när det gäller oss ☺️Jäkla skit med vinter och sommartid, ser inga fördelar.
Ja det gäller att njuta av solen, de har lovats lite snö på onsdag men jag hoppas att de har beräknat fel....
Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej