Det här med att städa klart i klädkammaren tog då en evinnerlig tid. Jag får skylla på det vackra vädret ☺️. När solen för en gångs skull kikar fram så går det ju inte att bara vara inne och städa. Men nu är det i alla fall klart där eller klart och klart det blir det väl aldrig egentligen. Var tvungen att provisoriskt lägga in min uttjänta bäddmadrass där. Tidigare rymdes den ju inte där så lite mer plats blev det nog därinne. 
 
Bjuder på lite "efter bilder" eftersom jag tidigare visade vilket kaos det rådde här. Inget kaos nu ☺️ Bara kassarna på soffan med barnkläder som ska till en kollega.
 
Sopor i stora lass är vad jag har nu. Ja, några påsar med kläder till Myrorna blev det och sedan lite barnkläder som jag ska ge till en kollega som har barnbarn som kanske kan använda dem. Påsarna som jag inte orkat bära ned, har blivit ett X antal upp och ned för tre trappor tidigare idag,  blir ståendes i köket i vart fall till i morgon. Motion har jag fått så det räcker nu. Får ta ned resten i morgon då jag kommer hem. Måste ju också iväg till Myrornas uppsamling som ligger en liten bit bort, men det tar jag också en annan dag. Ingen panik eftersom det inte är något som börjar lukta och jag ska ju inte få något "finfrämmande" vad jag vet. 
 
Det här är vad som är kvar att slänga + lite kläder till Myrorna. Ska se till att det aldrig med blir så här. 
 
Måste bekänna en sak, hoppas att mina döttrar inte läser det här 😳 Blir ju så less på alla dessa försäljare som ringer "stup i kvarten" så less att jag har helt enkelt slutat att svara då jag inte känner igen telefonnummret På displayen. Nu vet ni orsaken till att jag inte har svarat om ni har ringt, då har jag tyvärr inte ditt nummer inlagd i telefonen.
 
Men hur som haver så ringde telefonen i måndags då jag strax hade släppt iväg eleverna och skulle börja arbeta vid datorn. Eftersom jag har ansökt om både lägenheter och lån så var jag ju bara tvungen att svara. Kunde ju vara någon av dem, väntar och väntar varje dag, vill ju ha något slags besked, "bu eller bä" spelar roll bara det är något. Så jag svarade "Ann-Catrin" och höll tummarna hårt hårt för att det skulle vara om lägenheten. 
 
Royal Dream för någon romantisk middag ☺️
 
Först hörde jag inte något, var en massa surr i korridoren och det lät nästan som om samtalet bröts och jag sa "Hallå!" och tänkte samtidigt "hoppas hoppas!". En kvinna bad om ursäkt för att det måste vara något fel på hennes telefon och så presenterade hon sig. Hon var en försäljare, usch så besviken jag blev. Kvinnan pratade på och jag kom på mig att jag inte hade lyssnat på vad hon hade sagt då kvinnan sa att "men då skriver jag in beställningen på Royal Dream." 
 
"Men vänta nu, sa jag, vad är Royal Dream för något?"frågade jag och kände mig lite dum och fånig. Och så berättade kvinnan vad hon hade att erbjuda, en uppsättning mattallrikar och assietter för två till en kostnad av bara frakten på 99kr. 
 
Ja jag vet att man inte ska gå på sånt här, det är ju därför jag inte vill svara då telefonen ringer och inte vet vem det är. Men nu är jag ägare till dessa fyra delar men kommer absolut inte att beställa fler. Jag har inte någon service sedan tidigare och har aldrig heller vurmat för att äga något sådant så varför börja nu. Men krasst sett så kan jag ju kanske duka fint om jag bjuder någon på en romantisk middag, för två. 
 
Hade beställt en poncho som jag fick hämta idag. Dags nu när det börjar vara varmare, men får väl hitta orsaker till att ha den på. Är riktigt nöjd med den och kan bara konstatera  att den var bra mycket snyggare i verkligheten än på bild. Inte ofta jag tycker det. 
 
Ponchon ☺️
 
Nu iväg in i duschen. Arbetsdag i morgon och jag behöver verkligen tvätta håret nu så att det hinner torka innan jag går och lägger mig.
 
Ha det!
 
Kram 💞

1 kommentarer

Gunsan

13 Mar 2017 22:40

En del försäljare är bara för mycket...du kollade väl så det inte är köptvång lr ngt fuffens. Lätt gå på nitar, har hänt mej att jag var tvungen köpa iaf ett t normalpris. :-/ Tjusigt porslin iaf :-) Det måste vara skönt fått undan o blivit av med en del. Är avis, skulle behöva röja i förrådet, samt fylla på mer :-D Hoppas på fler soliga goa dagar, va rädd om dej. Kram <3

Svar: Ja det finns försäljare och försäljare. Ja det fanns inget köptvång, kollade att det var så vis av tidigare erfarenheter. Förrådet i källaren skull jag verkligen behöva ta tag i men det får bli ett senare projekt om jag nu inte har flyttat innan dess.
Det har talats om på jobbet att på torsdag kommer värmen med massor av sol. Så det får vi hoppas på ☺️
Ha det bra. Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej