Söndag, semester, klockan Àr prick 7.00 och jag sitter redan uppe!!! Gjorde samma sak igÄr ocksÄ och dagen före det. FörstÄr inte varför jag inte kan sova liiiite liiite lÀngre dÄ jag nu fÄr göra det. Men idag skiner solen sÄ vackert och det Àr cirka 17 grader varmt ute pÄ balkongen sÄ jag tror att jag tar mitt morgonkaffe dÀr ute. 
 
I fredags var jag pÄ AW med mitt jobb som jag berÀttade tidigare att jag skulle göra. Det var jÀttetrevligt och det var sÄ kul att Àven fÄ trÀffa de för detta kollegorna. Saknar dem otroligt mycket pÄ jobbet. Vi trÀffades utanför Snaps pÄ Medborgarplatsen sit vi hade tÀnkt gÄ för att ta oss ett glas eller tvÄ. Men herregud sÄ mycket folk det var dÀr, men det Àr ju inte ovanligt. Har ju gÄtt förbi dÀr ett X antal gÄnger och det Àr alltid otroligt mycket folk dÀr jÀmt. 
 
DĂ„ (nĂ€stan) alla samlats, lĂ€rare verkar ha en tendens i att komma lite sent 😊  ( semestertider) kan det bero pĂ„ att vi annars hela tiden Ă€r jagad av klockan? NĂ€r vi Ă€ntligen samlats bestĂ€mde vi oss för att gĂ„ nĂ„gon annanstans för att Ă€ta och dricka. Inte lĂ€tt att hitta ett stĂ€lle dĂ„ vi var minst 17 stycken och vĂ€ntade att nĂ„gra till skulle ansluta sig till oss lite senare. 
 
Min mobil har inte vÀrldens bÀsta kamera precis....
 
Vi gick inte sĂ„ lĂ„ngt, hamnade pĂ„ Hirschenkeller pĂ„ Götgatan. Lite trĂ„ngt men vi fick plats. TrĂ„kigt bara att vi hamnade vid olika bord, men de Ă€r nog svĂ„rt att hitta nĂ„got tillrĂ€ckligt stort till sĂ„ mĂ„nga. Speciellt om man Ă€ven ska Ă€ta. Men vi hade det trevligt, drack lite vin och kĂ€kade. Jag bestĂ€mde mig att jag ville ha nĂ„got med pommes, för det var lĂ€ngesedan jag Ă„t det. Är ingen storĂ€lskare av det och Ă€ter det vÀÀÀÀÀldigt sĂ€llan sĂ„ dĂ„ jag nĂ„gon gĂ„ng Ă€ter det brukar jag tycka att det smakar bra, helst om det Ă€r sĂ„ dĂ€r spröda och frasiga vilket de var i fredags. 
 
Det var bĂ„de surrigt och trevligt med mĂ„nga glada skratt i nĂ„gon timme. Sedan var det nĂ„gon som ville att vi skulle fortsĂ€tta. Jag och nĂ„gra till valde att inte fortsĂ€tta vidare och önskade de andra en fortsatt trevlig kvĂ€ll och sommar. NĂ„gra av dem kommer jag ju i alla fall att trĂ€ffa snart. De hamnade pĂ„ "Mittemot skrapan" (sĂ„g det pĂ„ FB 😊) ett stĂ€lle jag varit pĂ„ tidigare och som jag tycker Ă€r mysigt att sitta vid. Sköna fĂ„töljer har de i vart fall. 
 
Visst skulle det ha varit trevligt att fortsÀtta, men jag har en lÄng vÀg hem och det brukar inte vara sÄ trevligt pÄ tÄget senare under kvÀllen och dÄ speciellt under fredagar och helger. Tro mig, för jag har ibland Äkt vÀldigt sent och det Àr absolut inte nÄgot jag rekomenderar nÄgon ensam tjej eller kvinna att göra. Samtidigt som det Àr trÄkigt blir jag Àven förbannad att man som kvinna ska behöva kÀnna det sÄ hÀr, bli begrÀnsad och berövad sin frihet att göra som man vill. Men jag utmanar inte ödet i vart fall inte dÄ jag Àr ensam. 
 
PĂ„ tal om att trĂ€ffa pĂ„ konstiga typer sĂ„ trĂ€ffade jag och en kollega pĂ„ en riktig "knĂ€ppgök" i torsdags dĂ„ vi Ă„kte tunnelbana hem. Han klev pĂ„ nĂ„gon station efter oss. NĂ€r han klev pĂ„ sĂ„ syntes det direkt att hĂ€r var det nĂ„got fel. Han hade ett sĂ€tt att stirra som gav en kalla kĂ„rar var ju mycket dĂ€rför jag lade mĂ€rke till honom pĂ„ en gĂ„ng. Även sĂ€ttet han höll i sin vĂ€ska.  Han höll ryggsĂ€cken eller i alla fall nĂ„gon slags vĂ€ska i famnen, tittade sig runt om och kom och satte sig bredvid oss. Mina ögon höll ett vakande öga pĂ„ vĂ€skan, man vet ju aldrig. 
 
Plötsligt sÀger han pÄ bruten engelska att det Àr nÄgot konstigt som har hÀnt pÄ Arlanda och sÄ tittade han sig runt om och pÄ min kollega som satt mittemot. Hon frÄgade pÄ engelska vad som hade hÀnt och han började surra om terrorister och att det hade hÀnt nÄgot eller skulle komma att hÀnda nÄgot för 900 mÀnniskor pÄ Arlanda. Det var min kollega som pratade med honom mitt intresse lÄg mer i vad han kunde tÀnkas ha i den dÀr vÀskan som han tycktes vara sÄ rÀdd om. Helt plötsligt strax innan vi skulle gÄ av bytte han plats. PÄ lite hÄll sÄg vi att han fortfarande sÄg stirrig ut och tyckte synd om den eller de personer som satt dÀr bredvid honom. 
 
Jag sa senare till kollegan dÄ vi klev av tÄget vid Mariatorget att hade inte hon varit dÀr sÄ hade jag nog bytt plats. För han gav inga bra vibbar och jag funderar fortfarande pÄ vad han hade i sin vÀska. DÄ jag kom hem gick jag direkt och tittade pÄ nyheterna, men inget handlade om nÄgon terror i alla falll inte pÄ Arlanda men fick se nyheterna om den dÀr fruktansvÀrda branden i London. Jag ska nog inte hyra den dÀr lÀgenheten jag var och tittade pÄ i tisdags. Den lÄg pÄ Ättonde vÄningen! Vill nog komma lite lÀngre ner i ett hus. 
 
Nu ska jag dricka kaffe pÄ balkongen sedan mÄste jag nog ivÀg till affÀren. Det ekar i mitt skafferi och kylskÄp. 
 
Ha en skön söndag!
 
Kram 💞
 
"Det vÀrsta med livet Àr att de inte sÀnder nÄgra repriser av de bÀsta ögonblicken."
~ okÀnd ~

1 kommentarer

Mariann

18 Jun 2017 09:57

TÀnk att nu hÄller man mer koll pÄ folk runt omkring. KÀnns som att ett mindre katasroftÀnk gÀller.Verkligen " Carpe diem" pÄ fel sÀtt. MEN nu ska vi ÀndÄ fokusera pÄ att njuta av denna underbara tid. SÄ skönt att vara ledig och kunna göra det man vill.

Svar: Har faktiskt inte tĂ€nkt pĂ„ det, men slogs av det dĂ„ vi mötte den hĂ€r mannen att man nog gör det omedvetet. Och det Ă€r ju inte riktigt okej att det ska vara sĂ„.Ja det Ă€r verkligen skönt med den hĂ€r tiden. Har sĂ„ mycket kul planerat men inte sĂ„ planerat att det blir betungande 😊
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej