DÄ var Àntligen semestern hÀr! SÄ jag har vÀntat och lÀngtat.
 
Det har varit nÄgra hektiska dagar pÄ jobbet sedan eleverna slutade. Mycket som ska hinnas med att göras under de fyra dagar innan semestern börjar. MÄste sÀga att det Àr första gÄngen under alla dessa fem Är jag har jobbat pÄ denna skola som jag den sista dagen har haft en kÀnsla av att "har jag verkligen gjort allt klart?" och verkligen har hunnit göra det. Ganska skön kÀnsla som jag ska njuta av, för börjar jag tÀnka efter sÄ kommer jag sÀkert pÄ en hel massa saker jag borde ha gjort. SÄ jag ska inte grunna pÄ det bara njuta.
 
I kvÀll kommer vi att gÄ pÄ AW tillsammans med nÄgra frÄn jobbet (faktiskt ganska mÄnga),kommer Àven dÄ att fÄ trÀffa en hel del f.d kollegor. Det ska bli kul. Och snart ...
 
... blir det Dublin som drabbas. LĂ€ngtar!
 
MÄste bara berÀtta om vad som hÀnde mig i onsdags. Jag försov mig! Jaha tÀnker ni förstÄs, det kan vÀl hÀnda vem som helst eller!! Men det Àr faktiskt första gÄngen pÄ fem Är det hÀnde mig. Visst, jag har kanske sovit fem, tio minuter lÀngre nÄgon gÄng, men jag har alltid hunnit till jobbet precis i tid. Med lite stress. 
 
Men i onsdags vaknade jag vÀldigt sent, ungefÀr vid den tiden dÄ jag vanligtvis skulle ha suttit pÄ tunnelbanan pÄ vÀg till jobbet.
 
Jag vet inte riktigt vad som hÀnde men jag var rÀtt sÄ trött pÄ kvÀllen. Hade ju varit pÄ lÀgenhetsvisning och kom ganska sÄ sent hem sÄ det var bara att fika lite och sedan bums i sÀng. Vaknade som vanligt pÄ natten vid ungefÀr tvÄ-tiden, drack vatten besökte toan och kollade mobilen att vÀckarklockan var pÄslagen. KÀndes riktigt skönt att fÄ krypa ned i sÀngen igen och veta att att jag hade mÄnga timmar kvar att sova innan klockan skulle vÀcka mig ungefÀr vid 5.45. En timme senare Àn jag vanligtvis brukar stiga upp. 
 
DÄ jag vaknade infann sig direkt ni vet den dÀr kÀnslan av att nÄgot Àr fel, riktigt fel. För det första kÀnde jag mig ovanligt pigg och sedan alla ljuden utifrÄn stÀmde som inte riktigt. Tittade pÄ klockan. HjÀrtat stÀllde sig still, faktiskt att den gjorde det, dÄ jag sÄg de lysande siffrorna 6.58! Jag gnuggade mina ögon och tÀnkte att jag mÄste se fel, men nejdÄ, fast jag gnuggade ögonen rejÀlt visade klockan samma tid fortfarande. Inte konstigt att jag kÀnde mig rÀtt sÄ utsövd!
 
Det var bara att rusa upp ur sÀngen. Ingen dusch kan jag sÀga att det inte blev denna morgon och dessutom inte nÄgot kaffe! Hur jag överlevde det vete sjuttsingen! PÄ med klÀderna och borsta tÀnderna i ett huj och sÄ lite fÀrg i ansiktet. Allt pÄ mindre Àn 30 minuter, trodde att jag skulle hinna med tÄget som gick strax efter halv, men vad hÀnder ....
 
... precis dĂ„ jag med snabba steg springer upp för trappan upp till perrongen Ă„ker tĂ„get ivĂ€g!!!! SĂ„ det blev att vĂ€nta en halvtimme. DĂ„ jag Ă€ntligen kom till Mariatorget dĂ€r jag brukar ta tunnelbanan för vidare fĂ€rd mot jobbet, visade det sig att det var förseningar pĂ„ tunnelbanan! Detta pĂ„ grund av nĂ„got vagnfel i Örnsberg sĂ„ det förekom förseningar med oregelbunden tĂ„gtrafik. Det blev ytterligare nĂ„gra extra minuter att stĂ„ dĂ€r och vĂ€nta. Klockan var nĂ€stan tio dĂ„ jag Ă€ntligen kom till jobbet, nĂ€stan en och en halvtimme sen!!! Det hĂ€r vill jag inte vara med om fler gĂ„nger för det var den vĂ€rsta morgonen jag varit med om. Tur i oturen var ju att jag inte skulle ha nĂ„gra lektioner.
 
Jag bara vÀntade att det skulle hÀnda nÄgot mer, att oturen skulle förfölja mig resten av dagen, men inte och skönt var ju det.
 
Var ju tvungen att kolla min mobil lite senare för att se varför min klocka inte hade ringt. Orsaken eller i alla fall den största orsaken var att jag inte hade varit tillrÀckligt uppmÀrksam. Jag hade stÀllt klockan att ringa i rÀtt tid, sÄ lÄngt var allt rÀtt, men eftersom jag hade anvÀnt den tiden vid nÄgot annat tillfÀlle en mÄndag och tisdag sÄ ringde den ju sjÀlvklart inte en onsdag. Visst Àr dessa finesser med att Àven kunna stÀlla in dagar bra men ...
 
Men nog om det, nu ska jag fira min första semesterdag genom att gÄ till tvÀttstugan sedan ska jag njuta. 
 
Ha det! 
 
Kram 💞
 
 
"Åar vet att det inte Ă€r nĂ„gon brĂ„dska. Tids nog kommer vi fram."
~ Nalle Puh ~
 

Kommentera

Publiceras ej