Nu har resfebern börjat härja hos mig. Har lite svårt att somna trots det jag skrev om i förra inlägget. Tur att man är ledig så att man kan lägga sig och vila precis när det passar en själv.
 
Försöker tänka ut vad jag ska ta med mig och vad det egentligen är jag behöver till Dublin utan att för den skull försöka ta med mig halva garderoben. Ni som brukar läsa min blogg vet ju redan att jag är urusel på det här med packning och oftast tar med mig på tok för mycket. Oftast är hälften inte ens uppackad då jag kommer hem. Och så det här med reskassan, hur mycket kommer jag att behöva egentligen. Vill ju inte bli ståendes där och helt plötsligt inte ha pengar till något jag vill göra eller köpa! Får se till att fylla kontot med pengar så att det räcker och förhoppningsvis blir över. 
 
Funderar lite över vad som hände här i grannskapet i går kväll. Satt och pratade med dottern i går kväll vid åtta-tiden, efter en stund kom det väldigt mycket ljud utifrån. Jag blev lite irriterad eftersom jag först trodde att det var någon av grannarna som höll på att gasa och leka med något fordon. Då jag hade avslutat samtalet gick jag ut på balkongen för att se efter vad det var, för ljudet blev ibland starkare för att sedan i nästa stund försvinna nästan helt. 
 
I luften såg jag en polishelikopter som stod i stort sett stilla en bit ifrån där jag bor. Sedan höll den på att cirkla runt runt på ungefär samma ställe i säkert en och en halvtimme till. Så frågan är om de jagade någon eller ... har inte sett något på nyheterna i alla fall. Kanske man får läsa i nästa "Mitt i ... " om något speciellt hände. 
 
 
Blev ju så ivrig på att ta kort så kameran riktades lite fel först 😎
 
Nu ska jag i alla fall ta kontakt igen med SAS och kolla min biljett. För när jag kollade min biljett som Eva min kollega så snällt hade skrivit ut åt mig på jobbet såg jag att mitt förnamn var felstavat (enligt passet)! Hjärtat mitt for upp i halsgropen då jag upptäckte det. Det får det ju absolut inte vara då man åker utomlands. Han som jag pratade med sist på SAS sa att han skulle fixa det men jag har inte hört något från SAS än och det borde jag väl tycker jag. Det har ju gått en hel del dagar sedan dess och jag åker ju snart.
 
Problemet är att jag beställde biljetten redan i december och har inte tittat på biljetten sedan dess. Då jag beställde använde jag mig av deras Eurobonus kort jag har sedan långt tillbaka, från den tiden jag reste mycket, mer än det jag gör nu. Och då handlade det om inrikesflygningar där stavningen i passet inte är så noga. Men nu!!! Nu är det ju jätteviktigt!!
 
Oj oj nu gick pulsen upp igen när jag tänkte på det. Resfeber och oro för att resan kanske inte blir av bara för ett jäkla C istället för ett K. Jäkla präst som inte lyssnade på min mamma vid dopet! 
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
 
Resfeber, Dublin, SAS, biljett, felstavat, helikopter,,

Kommentera

Publiceras ej