Nu har det sjungits "Den blomstertid ..." , kramats, ätit jordgubbstårta, pratat och dansat, delat ut terminsintyg och omdömen och önskat alla elever ett härligt och skönt sommarlov. Fick en massa blomsterbuketter och chokladaskar. 7 buketter!!! Jag har inte ens så många vaser så det blev att lägga ihop några buketter tillsammans, men nu är det blomster i hela lägenheten och doftar som i en blomsterhandel. De fyra chokladaskarna kommer nog att få vara ett tag, fick även en liten påse med choklad från Lindt. Var tvungen att smaka en, mmm .... smakade himmelskt! Lite tråkigt är att två elever lämnar oss av olika skäl och börjar på en annan skola till hösten. 
 
 
Efter att vi sagt adjö till eleverna var det dags för vår gemensamma lunch som vi pedagoger äter tillsammans varje terminsslut. Alltid en massa godsaker att äta så man är alldeles fullproppat proppmätt. Behöver nog inte äta något på hela helgen. Nu!!! Bara fyra arbetsdagar kvar!!! Halleluja! 
 
Lite smolk i bägaren fick jag tyvärr, lägenheten jag hoppades så mycket på gick till en annan så nu fortsätter lägenhetsjakten. Tyvärr måste jag tillägga, börjar bli väldigt tjatigt med det här men har absolut inte tänkt lägga ner "projekt ny lägenhet" riktigt än. 
 
Känner mig ganska slut och sliten efter den här dagen. Åkte iväg tidigt men kom ändå inte till skolan så tidigt som jag hade tänkt mig. Varför? Ni gissar säkert rätt. Problem med tågen! Vad annars! Den här gången hade det tydligen varit en kollission på tunnelbanans depå tidigt i morse så jag fick ta bussen från Älvsjö istället vilket gör att restiden förlängs avsevärt. Sedan var det stress från det jag kom in på skolan för att hinna ställa i ordning det jag inte kunde och hann med att göra i går. Phuu, jag hann med en hårsmån.
 
Så nu ska jag ta det lugnt och bara mysa. Sådana här dagar känns det faktiskt riktigt skönt att jag inte behöver bry mig om att styra och ställa för någon annan här hemma.
 
Ha det!
 
Kram 💞
 

1 kommentarer

Gunsan

10 Jun 2017 11:04

Så mycket fina blommor, det märks att du är en uppskattad lärare :-) Njut av helgen nu o så ta nya tag i nytt boende sen, snart har du semester. Jag hoppas att du kommer hit t mej en sväng i Juli, så vi får umgås lite :-)
Kramar om <3

Svar: Ha ha jag hoppas i alla fall på det att det är därför jag fick en massa blommor 😎 Har njutit och kommmer att fortsätta njuta dessa siste skälvande timmarna av helgen. Vi får hoppas på att det finns tid för ett besök hos dig. Vi behöver nog båda få "prata" av oss och skratta en massa tillsammans. Och så vill jag ju gärna få stifta bekantskap med din nya sambo 😊Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej