Ringde ju SAS en gÄng till angÄende mitt namn pÄ biljetten. Inte ska man ha brÄttom. Fick sitta i telefonkö i 55 minuter!! Satt snÀllt dÀr och vÀntade, vÄgade inget annat och det var tur att jag ringde! Jag hade satts i kö i deras system för att fÄ en ny biljett med mitt namn rÀttstavat enligt mitt pass (?), men hade av nÄgon anledning försvunnit frÄn systemet!!! Men nu har han lagt mitt Àrende Äter igen i kön sÄ han trodde att det skulle bli klart i morgon.
 
Han som jag talade med pÄ SAS trodde inte att det egentligen skulle vara nÄgon fara med felstavat namn dÄ jag "bara" skulle till Dublin. Men med min "tur" skulle det vÀl sÀkert sitta nÄgon nitisk liten passkontroller som skulle "plira" pÄ mitt namn och direkt stoppa mig och jag skulle fÄ vinka av mina resekompisar. En skrÀckscenario jag helst vill slippa.
 
Men nu sÄ ska jag ju kunna  sluta oroa mig för det dÀr med namnet. Nu Àr ju frÄgan bara:" Vad ska jag packa med mig?"
 
Jag ska först ta ett djupt andetag och försöka mig pÄ att fokusera pÄ att först gÀller det besöket hos frissan för att göra slingor, sedan tvÀttstuga och dÀrefter Àr det ju midsommar och sen dags för ögonfröjd och först dÀrefter  ...
 
Here we come Dublin! 😎
 
Ha en fortsatt trevlig "lillördag"!
 
Kram 💞
SAS, Dublin, namnproblem,,

Kommentera

Publiceras ej