Halleluja!!! Vilken jäkla tur att jag har semester. Läste att vissa av SLs pendeltåg stått stilla idag och att det är massor av förseningar. Inte roligt så här dagen före en storhelg. En ny orsak till att det kan bli förseningar kan ändå läggas till min lista av orsaker till förseningar: Kabelbrand. 
 
Idag kan jag stryka en sak på min tillfälliga "to do" lista: Slingor i håret. Är jättenöjd med resultatet. Jag är alltid så nöjd när jag går från frissan här i VH. Klippstugan heter den och ligger mitti centrum. Det jag lade märke till idag då jag kollade fotona från förra gången jag klippte mig det är att det är ganska mycket kortare den här gången, men det gör inget. Mitt hår växer ändå som ogräs. 
 
 
 
Många tycker det ser så fint ut, mitt hår därför att det är så tjockt. Det gör det säkert men det är inte alltid en fördel, för det kostar betydligt mer att klippa och slinga det och för att inte tala om vilken tid det tar att göra det och det är väl det som kostar. Allting har ett pris ...
 
Nu ska jag sätta mig en stund på balkongen och njuta av stillheten som just nu råder här. Lite fågelkvitter men det kan jag stå ut med ☺️
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
 
 "De enda människor som hävdar att pengar inte är viktiga
är de som har så mycket att de är befriade
från den obehagliga bördan att behöva tänka på dem."
~ Joyce Carol Oates ~
 
 

1 kommentarer

Gunsan

24 Jun 2017 12:34

Jättefint, du har ju så mycket hår så det skulle räcka t 2 personer till. Så tjockt o fint. Dyrt är det verkligen, jag går t herrfrisyr är korthårig....men jag får ändå bet mer än vad en karl gör :-/
Tänkte på dej då jag hörde om tågen !!!

Kram <3

Svar: Ja jag brukar skoja ibland om att det borde komma på något sätt så att man kan dela med sig ☺️ Det är säkert jättefint i andras ögon, ja i mina ögon ibland. Men det som är jättetråkigt är att det är många frisyrer jag inte har kunnat skaffa mig just på grund av att det är tjockt! Men skulle det inte ändras med priserna så att kvinnor också skulle få betala samma pris som män, om inte i alla fall de som har kort hår. Annars är det ju diskriminerande 😎
Nu har jag semester och behöver inte bry mig så mycket om tågen, huvudsaken att jag kommer mig till Arlanda då jag ska dit ☺️
Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej