"Stirrar på min chef och kan inte riktigt tro på det hon nyss sagt. Min chef tittar på mig och jag kan både se och höra att hon är lite orolig då hon försiktigt frågar om hur jag mår. Herregud, visst mår jag bra tänker jag. Varför ställer hon en sån dum fråga undrar jag för mig själv och skakar på huvudet. 
 
-Ja, vi har diskuterat i ledningsgruppen, fortsätter min chef att säga, efter det att hon förstått att jag mår bra, att vi måste börja se om i vårt hus, så att säga. Vi har inte råd att förlora fler av våra pedagoger som har varit hos oss ett tag. Därför beslutade vi att vi skulle höja lönerna och det rejält detta år för dessa personer och du tillhör ju absolut till dem. Du har ju med dina 5 år hos oss en stor erfarenhet och vet av detta vilka socioekonomiska problem området har och du har även visat att du aktivt arbetar lösningsinriktat vilket är bra för våra elever. 
 
Jag bara satt där och lyssnade, försökte ta in det hon sa. Det här kan bara inte vara sant, jag drömmer tänkte jag. Jag hör en lätt harkling och tittar upp. Chefen tittar uppfordrande på mig och säger:
- Ja du Ann-Catrin, vad tror du om det här? Accepterar du vårt erbjudande? 
- Ja det måste jag annars vore jag väl bra dum, svarar jag och vi tar varandra i handen. 
 
Då jag står och skriver på pappret tänker jag samtidigt på att jag nog vet vad jag ska göra direkt då jag gått ut från chefens kontor.
 
Ringa till ägaren av lägenheten jag var tvungen att tacka nej till på grund av min då rådande ekonomi. 
 
När jag kom till mitt klassrum var jag tvungen att först sätta mig och lugna ned mig lite. Vilken skön känsla det var att  tänka på alla sköna slantar man skulle få över varje månad efter att alla räkningar var betalda. Kanske jag skulle få bättre råd med att resa till några av mina drömresemål. Jag har ju ett antal att välja på.
 
När jag sitter där känner jag hur någon plötsligt slår till mig över huvudet. Inte bara en liten smäll utan en rejält hård smäll. Riktigt så det bågnar till i huvudet.
-Men vad fasiken, skriker jag till och tittar upp ..."
 
Min drömfångare ☺️
 
 
Tittar mig förvånat omkring ...
 
Vill inte tro det ...
 
men jag ligger i min egen säng och displayen på klockradion visar 03.20!!!  
 
Allt var bara en dröm!!!!
 
Huvudet kändes som om det skulle explodera. Hade fått världens huvudvärk!!!  Om det var av chocken att allt bara var en dröm eller att jag drack för lite kaffe igår låter jag vara osagt. Men att somna om var lönlöst. 
 
Med drömmen i bakhuvudet och ett huvud som sprängvärkte åkte jag till jobbet i morse. Det var absolut inte kul ska jag säga varken det ena eller det andra.
 
Fortfarande nu ikväll känner jag en diffus molande huvudvärk. Men nu har jag hinkat i mig ett antal koppar kaffe så i morgon kommer det nog att kännas bättre. Hoppas jag 😊
 
Och på tal om drömmen, visst kan man väl hoppas på att det finns en liiiiten liiten chans att ...
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Gunsan None

20 Feb 2017 21:39

Men fy vad trist. Såna drömmar borde vara sanndrömmar! Hoppas att en del går i uppfyllelse iaf 😊 Kram 💗

Svar: Ja det borde de verkligen vara. Undrar vart man kan skicka in och beklaga sig om det nu inte skulle bli något av drömmen ☺️Kram 💞
Ann-Catrin

Anonym

20 Feb 2017 21:47

Om du byter arbetsgivare så kanske drömmen slår in....
.



Svar: Det är väl det man måste göra. Men jag tar inte vilket jobb som helst ...
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej