Jaha, då sitter man här, sista semesterdagen och försöker samla sig mentalt för morgondagen. Hur skönt, bra, roligt eller avkopplande semestern än har varit så är det samma lika varje år. 
 
I början av ledigheten brukar jag sköta mig (nästan) exemplariskt som att komma mig i säng inte alltför sent, tänka på vad jag äter, röra lite extra på fläsket och andra bra saker. Saker som, om jag skulle fortsätta skulle göra att jag säkert skulle må betydligt bättre nu när allvaret börjar igen. Allt eftersom ledigheten fortgår så brukar jag istället göra allt det motsatta.
 
Så nu sitter jag här, med semesterläget fortfarande på, dygnsrytmen upp och ner och mentalt är jag långtifrån förberedd på att arbetet börjar i morgon. Men som vanligt, inte första gången ju, så är man ganska snabbt inne i rutinerna igen och det är ju också när allt kommer omkring ganska skönt.
 
Tur att första arbetsveckan bara är två dagar och att det dröjer lite till innan eleverna börjar. Bra att man hinner förbereda sig både praktiskt och mentalt innan man hälsar eleverna välkommen till ett nytt läsår.
 
Nu ska jag gå och sätta mig ute på balkongen och njuta en stund av den sista semesterkvällen för det här året.
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
Jordgubbarna som glömdes bort hos mamma 🙀
 

1 kommentarer

Gunsan

17 Aug 2017 12:06

Underbart är kort ;-)
Ja det brukar gå snabbt komma in i den vanliga lunken igen, med div återkommande mindre bra grejer oxå. Önskar så att du skulle få ett bra erbjudande nån annanstans där du skulle må bättre, trivas bättre. Komma i från storstaden. Tycker ju att det är din tur nu, det är ju brist på lärare vad jag har förstått. Att du missade jordgubbarna ! :-O Jag längtar efter hallon, stora saftiga.. var o varannan dag nu <3
Va rädd om dej.
Kram <3

Kommentera

Publiceras ej