Just nu längtar jag efter att få skriva något roligt och upplyftande här på bloggen för det var ett tag sedan men istället får jag skriva om sjukdomarna som avlöser varandra som på ett löpande band, om det inte är förkylning så är det magsjuka och är det inte det så är det allergier. Bara som sagt var eländes elände. Vet inte om det har med åldern att göra att sjukdomarna liksom tycks fastna på en som kardborrar. För min del verkar det här året nog gå mot ett rekordår i att vara sjuk. 
 
 
 
Vet inte om mitt problem med magen nu är att jag har magsjuka, har sprungit på toan och ropat på Ulrik, eller om det är en reaktion på alla halstabletter och slemlösande medel jag har tagit nu under en tid. I vilket fall som helst har jag inte orkat gå till jobbet. Vem orkar det när man inte får sova på nätterna och sedan springa på toan stup i kvarten. 
 
Min son åkte in på akuten igår, tog själv det beslutet eftersom han hade så ont i magen. Jag har någon gång tidigare nämnt om det här på bloggen att han har kronisk ulcerös kolit. Nu har de börjat undersöka om det kanske är Chrons sjukdom han har. De båda sjukdomarna tillhör i alla fall samma grupp av IBD (kronisk inflammatoriska tarmsjukdom) men Chrons sjukdom, om jag har förstått det rätt, är etter värre. Om man nu kan uttrycka det så.
 
Sonen har varit lite si så där under ett tag med ganska många skov, så därför känns det skönt att han ligger inne just nu. För var kan man bli bättre omhändertagen och omskött än på ett sjukhus där han har tillgång till teamet som håller på just med hans sjukdom. De var oroliga för att det kanske hade gått hål på tarmen men det visade sig bara vara ett skov den här gången också. Känns lite lugnare i mammahjärtat ❤️.
 
 
Inte roligt väder utanför mitt fönster, regn och snö om vartannat. Så det är lika bra att jag går och vilar mig en stund igen, får inte sova så mycket på nätterna både på grund av hostan (lite bättre) som nu också fått sällskap av magen. Ska inte till jobbet i morgon men hoppas på att orka återgå till det normala på torsdag. 
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
Hittade på nätet. 
 

1 kommentarer

Gunsan

27 Apr 2017 10:18

Men gumman, vilken skit.... ibl så e de som förgjort. Jag tycker iaf att du ska ta en tid t läkare så dom får kolla igenom dej. Skadar aldrig vet du. En sak är säkert mår man inte bra pga de som sker runt omkring så tappar man all energi o ork o drabbas av varenda liten bacillusk. Men lova boka tid !
Hoppas att de kommer fram till vad din son har för sjukdom, så kke det finns ngt att göra..ge ett piller lr nåt.- Jobbigt att inget veta iaf. Skriva ngt roligt i bloggen är inte så lätt, händer ju inte så värst möe skoj. Jag såg iaf ngt i går som jag fick för mej att blogga om... lite annat än mitt vanliga gnäll iaf ! Hahaha. Var rädd om dej, stor go kram <3

Svar: Ja energin är som bortblåst och är jävligt svårt att hitta igen. Sonen är hemma med ny medicin som han ska äta ett par veckor. Han äter ju redan nu medicin men det här är väl för att förstärka de han redan äter. Skönt i alla fall att det inte var hål tarmen och bara ett skov. Nu hade det sagt till sonen att det nog är Kronisk ulcerös kolit han har. Det var faktiskt roligt att läsa ditt blogginlägg den här gången, man behöver det iblan. Ska nog också komma på något roligare att skriva om. Nog händer det väl lite roliga saker runtikring oss även nu!!! Bara kanske så svårt att se och fånga dessa ögonblick när man känner sig så som man gör. Ha det bra du med och var rädd om dig! Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej