Dessa förseningar med pendeltågen kommer till slut att bli min död. Är så fruktansvärt less på dessa tågförseningar som är på grund av en massa olika orsaker. Det har varit en hel del förseningar senaste veckorna på grund av signalfel och elfel.

Idag får jag lägga till den redan långa listan en ny orsak till varför det är förseningar; Datatekniskt fel!!  Förutom det var det ju även signalfel idag. Resultatet av det blev att jag kom hem rätt så sent trots att jag för en gångs skull inte var på jobbet särskilt länge.

Är ju så himla trött på grund av allt jobb som medför att man oftast ( läs varje dag) sitter kvar långt efter det att man egentligen skulle ha slutat. Då blir man ju nästan rosenrasande då man för en gångs skull tar sig från jobbet inte alltför sent bara för att man vill komma hem lite tidigare och ändå inte gör det just på grund av försening.

Idag bokade jag in en lägenhetsvisning på söndag. Nu ska jag hålla tummarna så att det inte blir avbokat. Tar nog till tårna också för säkerhetsskull. Du får gärna hjälpa till att hålla tummarna. Jag är ju så less på alla dessa tidigare avbokningar.

Jag var in på nätet och kollade in sidor med drömtydningar. Hittade inget om vad det kunde betyda att jag tappade ut saker ur min handväska men lyckades till slut hitta en om handväska. Tydligen var det bra att drömma om väskan för det betydde att jag skulle få goda nyheter under dagen.

Jag sitter fortfarande här och väntar på de där goda nyheterna ... Undrar lite smått om det finns någon "bäst före datum" på drömmar?

Ha det!

Kram 💞

 
 

1 kommentarer

Gunsan

31 May 2017 16:26

Hoppas du kommer iväg på lgh visning :-)

Det där m alla problem m tågen, är väl Sverige ganska ensamma om lr har jag fel ?
Fattar inte att det ska behöva vara så mycket strul jämt, klart att folk vill komma hem i bra tid, inte sitta o vänta jämt o ständigt.
Ang drömlexikon, så kan man ibl få söka efter liknande saker. Handväska kke kan finnas under väska, tappa saker kke du får hitta annat ord för. Det kan vara lite långsökt ibl. Men du känner när du hittat rätt svar :-)
Lycka till.
Kram <3

Svar: Ja den här gången ska jag komma iväg. Kollade i reseplaneraren hur mycket tid jag skulle tjäna på att bo i den lägenheten och det var nästan en timme! Bara där har lägenheten ett stort plus och så hyrs den ut länge, ungefär 1,5 år med möjlig förlängning. Och hyran ligger under 11000kr så med det får man väl vara nöjd. Om det nu blir något, är ju ganska luttrad vid det här laget. Angående drömtydningar, ska kolla lite mer i helgen, orkar inte vara så mycket vid datorn just nu. Har inte ens orkat vara in på Fb så mycket den senaste tiden.
Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej