Fy fasiken! Jag trodde hjärtat skulle stanna! Satt och pysslade här vid mitt köksbord för någon timme sedan då någon plötsligt bara häftigt trycker ned handtaget i min ytterdörr. Jag blev som paralyserad men hann ändå tänka "Jag har väl låst dörren?". Det var riktigt otäckt tills jag insåg att dörren nog hade varit låst eftersom ingen kom in.
 
Och inte vågade jag gå och kika i dörren vem det kunde vara, men jag skyndade mig att stänga balkongdörren då jag märkte att jag hade lämnat den öppen. Läste ju för några år sedan att det finns faktiskt inbrottstjuvar som tar sig in på balkonger via taket. Känns nog som att den här inbrottshistorien på skolan påverkat mig lite. 
 
Först tänkte jag att den som ryckte i mitt dörrhandtag kanske var någon som måste ha gått fel, men sedan när jag har tänkt efter lite mer så inser  jag att det inte kan vara så. Jag bor högst upp, vem springer allra högst upp i ett hus innan de inser att de kommit fel eller ens rycker i dörrhandtaget så som denne någon gjorde.
 
Kanske någon i huset som vill skrämmas lite ( men har svårt att tänka mig det och vem skulle det i så fall kunna vara) eller så är det fel på porten, som det är ganska ofta nu för tiden. Alltså att porten inte drar igen sig som den ska och blir ståendes öppen just precis så att den inte går igen.
 
Själv brukar jag dra till dörren så att den går igen, men har märkt att många inte gör det. Fattar inte hur dessa människor tänker då de inte ser till att dra igen dörren. Det finns ju en anledning till att vi har fått våra tags till dörrarna. Tidigare brukade vi ofta ha obehöriga i våra trappuppgångar som låg och sov eller gjorde en del otyg i källargångarna. Men sedan några år, sedan vi fick våra tags har det varit väldigt lugnt med obehöriga men då gäller det också för oss som bor här att se till att porten går igen ordentligt. 
 
Nu har hjärtat slutat slå dubbla slag och jag känner mig lite lugnare så ska passa på att gå lägga mig, somnar säkert som en stock direkt.
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
"Ibland kan livet vara
som en promenad
med grus i skorna."
~Andra klokboken~
 
 
 

1 kommentarer

Gunsan

02 Apr 2017 12:08

Ruggigt! När vi bodde i ett annat bostadsområde så kom det ofta in folk t oss. Vi bodde på bv, dom som gick fel bodde en trappa upp ! Fattar ff inte hur man tar fel där ?
Här glömmer jag låsa ibl, men det har aldrig varit ngn som gått fel heller :-D Men i dagens samhälle så får man låsa om sej o inte lita på folk!
Kram <3

Kommentera

Publiceras ej