Måste nog lägga in en egen kategori för drömmar. I natt drömde jag ganska mycket och bitvis var det väldigt oroligt. Börjar tro att det nog var på grund av att jag satt och tittade på Outlanders där det i det avsnittet jag tittade på igår var ett väldigt skjutande. Men samtidigt är den väldigt romantisk och det hjälpte väl till det också att drömmen blev som den blev. 
 
Drömmen började bra, det var väldigt romantiskt med massor av levande ljus och ett bord fyllt av god mat. Ni vet ett sånt där jättebord med massor av stearinljus som reflekterar sig i allt silver och glas som stod på bordet. Längst bort vid bordet satt en man som med glittrande ögon tittade på mig. Jag kände värmen från hans blick och blev alldeles varm inom mig då han steg upp och kom emot mig med några korta steg. 
 
Vi höjde våra glas som reflekterade sig så vackert mot allt ljus och vi tittade varandra djupt i ögonen och jag väntade bara på att han skulle kyssa mig, men så hördes plötsligt en smäll och mitt glas gick i tusen bitar. Jag såg hur glassplittret liksom glittrade som kristaller då de sakta föll ned över oss. Han tog tag i min hand och vi sprang och gömde oss bakom en soffa. 
 
Skjutandet fortsatte och jag frågade mannen vad det var som hände. Han bara ryckte på axlarna, tittade på mig och sa: That's life, och sedan var han försvunnen. 😳
 
Då jag vaknade var det första jag tittade efter om det fanns något glassplitter i sängen, men inte det. Det var ett abrupt uppvaknande och liiite liiite besviken kände jag mig av att drömmen slutade bara så ... Oromantiskt!! 
 
Tro om jag tittat för mycket på romantiska filmer den senaste tiden eller ...? 
 
Ska i varje fall kolla drömtydningar, krossat glas borde väl betyda något? Hoppas att det är något bra...
 
Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg!
 
Kram 💞
 
 
 
"Den som söker han finner,
den som sover han drömmer."
~ Luigi Pulci~ 
 
 

1 kommentarer

Gunsan

24 Jun 2017 12:30

:-O Jisses, krossat glas är jag säker på att det finns ngt om. Jag har oxå drömt ena ggn så bakade jag bröd t midsommarafton... en annan dröm skedade jag m en karl...utan ansikte. Lite trevligt dock ;-) :-D <3 Tror inte jag hittar ngt om de i drömtydning :-D
Ha en skön forts på helgen.

Kram <3

Svar: Ja jag kollade på nätet. Nu vet jag ju inte om man kan tolka samma dröm på flera sätt, men det kanske du vet. Först såg jag ju vinglaset fyllt med vin vilket ska betyda glad nyhet. Krossat glas betydde lycka och välgång. Bra saker våda två 😊 Får väl hoppas att det blir så. Konstigt att man drömmer så mycket om ansiktslösa män, skulle bra gärna vilja se hur de ser ut. Du kommer ihåg den där mannen som jag brukar drömma om ( följetong sen flera år) han vet jag inte heller hur han set ut men känns desto mer alltså att han har ett väldigt fint hjärta och håller av mig ☺️
Ha du också en fin fortsättning på helgen.
Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej