Ja då var det dags igen att få ihop några rader här, inte för att jag brukar ha några problem med det då jag väl har kommit igång. Problemet är väl  snarare åt andra hållet, svårt att hålla igen då orden bara flödar. Min dotter sa till mig sist hon var hit då vi började prata om bloggandet att jag har nästan "liiite väl långa" inlägg för att hon alltid skulle orka sig igenom dem.
 
 
 
 
Det ligger nog något i det för när jag har varit ut på spaning bland bloggare så är det just dessa bloggar med bara ett fåtal meningar i som tydligen är populärast. Det är väl därför min blogg aldrig kommer att hamna i den populära kategorin 😊 För (tyvärr) kommer jag alltid eller i alla fall för det mesta att skriva alldeles för mycket. 
 
Det man inte kan klaga över just nu är att jag har skrivit överdrivet mycket. Största orsaken till det är det som jag skrev om  i förra inlägget men även det att jag inte har känt mig så kry. Inte kan det väl vara åldern som börjar ta ut sin tribut!? 🙀 Det vill jag helst inte tro på, snarare är det väl en kombination av ålder, vara utarbetad och för att inte tala om  alla dessa influensor och magsjukor som grasserat hej vilt denna vinter och vår.
 
 
 
Är just nu allt annat än kry, var hemma tre dagar förra veckan eftersom jag inte orkade mig upp på onsdagsmorgonen efter en maratonnatt med en hosta som inte var av denna värld. Har fortfarande en riktig otäck hosta kvar men får åtminstone sova halva natten och som tur är, är det en kortvecka. Jag räknar kallt med att jag ska orka arbeta till onsdag kl.15.00 😊
 
Jag riktigt längtar tills dess, dels för att då blir vi lediga från jobbet i några extra dagar ( tack gode Gud för dessa röda dagar ☺️ ) och för att ledigheten börjar på onsdagskväll med att vi som ska till London i sommar ska träffas och bestämma oss för resdag, tid och var vi ska bo. Det blir trevligt och då man har kommit så långt i själva planerandet av resan kommer det att bli ett trevligt inslag att drömma sig bort i då det blåser kallt på jobbet. 
 
Nu är klockan nästan nio och ni som har följt mig ett tag vet att jag jobbar stenhårt på det här med att komma mig i säng i något så när vettig tid. Just nu är 21.00 en vettig tid för mig att sova just för att jag ska orka med mitt jobb.
 
Vi höres!
 
Kram 💞
 
 

1 kommentarer

Gunsan

06 May 2016 17:47

Ja men hörrö du du, vi e 2 om de. Jättesvårt att skriva kort ju. Beundrar dessa som kan hålla de kort, men ändå få allt sagt :-D Fast alla får inte allt sagt, de ger bara en hint om en del ;-) Men du, krya på dej vännen. Det räcker nu, var rädd om dej. Kramar i megaformat <3

Svar: Ja det vet jag väl, räknade inte in dig bland de andra kortskrivande bloggarna ☺️ Men du skriver ju bra om aktuella saker och sånt och inte särdeles långrandigt heller. Jag orkar läsa det 😊 Ja nu på min 2:a lediga dag börjar jag faktiskt känna mig som en människa. Det var nog lite sol, ledighet och lite planering för resan som behövdes 😊Hoppas att vi också får till det så att vi får umgås lite i sommar också utan några rondellkörningar 😄
Kramar i massor 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej