Det finns mycket att vara glad åt just nu. Ljuset har återkommit och det är väldigt ljust på morgonen då man går till jobbet nästan så att man tror att man har försovit sig. Våren är på väg, början till grönt lite här och var och tidiga vårblommor har börjat titta upp där solen värmer. Men det bästa av allt är att i morgon är det fredag!!Så skööönt!!!
 
Hoppas bara på att den sol och värme som utlovades förra helgen behagar att visa sig denna helg, hela helgen för det blev ju bara en dag förra veckan. 
 
 
Idag var jag på kurs och fick lära mig en hel massa om fjärilar som det sedan är meningen att vi ska lära våra elever om. Det var faktiskt en hel del jag redan visste och kände till men jag tror att det mesta var nog något helt nytt för mig. Vi fick även prova på Origami, men det kunde jag ganska snabbt konstatera var inget för mig och inte något jag tänker ge mig in på i klassrummet. I så fall måste det bli några timmars övning på det. Är inte direkt en pysselmänniska vilket jag har kunnat konstatera vid ett flertal tillfällen tidigare och kan nu även slå fast att inte ens pyssel med Origami var något för mig.
 
 
 
Det som ska bli spännande är att följa fjärilslarverna jag fick med mig hem. Cattis och Butter som jag döpte dem till, inspirerad av engelskan. Det är ju bra om jag ändå har lite erfarenhet av larverna innan vi börjar jobba med dem på skolan tillsammans med eleverna. Larverna till eleverna har vi bestämt ska komma efter påsklovet. Det kommer att spännande och säkert kul för eleverna. Ser verkligen fram emot det. 
 
Nu i säng, arbete i morgon, sista för denna vecka ☺️
 
Ha det!
 
Kram 💞

Kommentera

Publiceras ej