Tog mig lite ledigt frÄn bloggandet. Har varken haft tid eller ork till det eftersom det fanns hur mycket som helst att göra efter det att jag var sjuk. Att vara sjuk en hel vecka rekommenderas icke. Inte i vart fall som lÀrare dÀr jag jobbar. 
 
Nu har jag Ă„terigen varit ute pĂ„ jobbsajterna och tittat pĂ„ jobb, hitintills har det mest blitvit att titta och se vad som finns, nĂ„gon enstaka ansökan har kommit sig ivĂ€g. Att vara lĂ€rare idag och vara ute efter annat jobb Ă€r nĂ„got helt annat Ă€n det var bara för fyra Ă„r sedan dĂ„ jag sist sökte nytt jobb. Nu drĂ€ller det av jobbannonser dĂ€r lĂ€rare söks. Bra för mig 😊 Nu Ă€r det ju bara att komma sig för att skriva dessa CVn ocksĂ„ vilket jag tycker Ă€r pest och pina och jĂ€kligt svĂ„rt. Det har vĂ€l med det dĂ€r att man ska skriva sĂ„ bra om en sjĂ€lv och det har jag alltid haft lite svĂ„rt för. 
 
LĂ„nat fotot frĂ„n dottern. HĂ€r Ă€r dörren till lĂ€genheten â˜ș
 
Nu har jag hittat ett jobb i Linköping vilket jag tycker verkar vara bra och kommer nog att skicka en ansökan dit. Dottern och hennes sambo har ju köpt ett hus i Åtvidaberg och i det huset finns det en lĂ€genhet som jag skulle fĂ„ hyra om jag vill. SĂ„ kanske jag till sommaren inte lĂ€ngre bor i 08-omrĂ„det, men dit Ă€r det ett tag och det finns ju en hel del jobb att söka hĂ€r omkring ocksĂ„.
 
Lite fler foton lÄnade av min dotter...
 
Men sĂ€lja lĂ€genheten kommer jag att göra sĂ„ fort jag hittat mig ett annat boende. Är lite less att bo som jag tycker, lite avsides, om jag nu inte hittar mig ett jobb runt knuten. Efter nĂ€stan fyra Ă„rs pendling med en och enhalvtimmes resa enkelvĂ€g börjar jag vara spyless pĂ„ det och för att inte tala om alla dessa förseningar som varit de sista tvĂ„ Ă„ren vilket ibland har gjort att restiden dubblerats. Det har ju gjort att jag nĂ€stan inte har haft ett liv utanför jobbet under veckorna och dĂ„ helgen kommit har jag varit eller Ă€r helt slut och utan energi och det Ă€r det jag vill och mĂ„ste göra nĂ„got Ă„t. Det Ă€r tillrĂ€ckligt att sjĂ€lva arbetet tar sĂ„ mycket tid och energi. Vill inte hamna i vĂ€ggen.
 
Nu ska jag sÀtta mig ned och göra ett schema för elevernas och förÀldrarnas tider att komma till utvecklingssamtalet. Det kommer att bli nÄgra sena dagar framöver som vanligt. 
 
Ha en bra söndag! 
 
Kram 💞
 

2 kommentarer

Gunsan

31 Jan 2016 19:39

Jag förstÄr dej. Men nu Àr du pÄ G :-) Jag hoppas att du fÄr jobb i Linköping, dÄ har jag inte sÄ lÄngt t dej för att hÀlsa pÄ ;-) Om du nu inte hittar ngt Ànnu nÀrmare mej. Hi hi hi... bilturer under semestern ;-) TÀnker pÄ dej ska du veta. Stor kram <3

Svar: Ja det var ju inte sĂ„ lĂ„ngt till dottern i somras dĂ„ vi körde dit. DĂ„ blir det kanske oftare vi ses 😊 ja man vet aldrig var jag hamnar. Har och tĂ€nker skicka till lite olika stĂ€llen. Nu finns ju inget iStockholm som hĂ„ller mig kvar hĂ€r.Åker mest troligen dit och hjĂ€lper till vid flytten nĂ„gra dagar.TĂ€nker ocksĂ„ pĂ„ dig. Hoppas att du mĂ„r bra! Sköt om dig! Kram 💞
Ann-Catrin

Gert Malmqvist

31 Jan 2016 22:50

NÀr till mig och Gullvi, Hoppas du fÄr jobbet. Kram

Svar: Ja det blir det. Kul skulle det vara.Kram
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej