Så då var fredagen äntligen här. Vilken hemsk vecka det har varit, inte för att det har hänt något speciellt mer än att jag började med mina utvecklingssamtal i måndags och därför kommit hem i stort sett varje dag vid halv nio-tiden på kvällarna. Det tar på krafterna och sedan dessutom att det finns föräldrar ( precis samma visa varevigaste termin) som totalt glömt bort att de har samtalet. Ett evigt dilemma som jag inte vet hur man ska lösa, känner mig bara så ...!! Till råga på allt har vi till och med bokat tolk till några av dem, vilket föräldrarna vet om. Måste tydligen bli ännu mer tydlig i hur mycket pengar bara det kostar då vi inte kan avboka dem i tid. 800 kr!!!! som kunde ha använts till något vettigare för eleverna på skolan.
 
Hade planerat att röja i lägenheten i dag då jag kom hem, men känner mig helt utpumpad på all energi så jag har bestämt mig för att inte röra ett finger i kväll. I morgon är en annan dag och det kommer säkert att kännas lite bättre, bara man får sova hela natten utan att vakna av att man hostar. Hostan håller på att göra mig riktigt galen!
 
Under helgen ska jag också försöka förbereda mig för resterande utvecklingssamtal. Samtalen kommer inte att vara klart först förrän efter sportlovet vilket jag inte hade riktigt räknat med. Men så blir det då föräldrarna inte kan respektera de tider de har fått och komma då det är bestämt. Samma sak har min kollega också råkat ut för och säkert några av de andra lärarna på skolan. Säkert inte ens unikt för vår skola. Är vi lärare för mesiga eller ...?
 
Nu när vintern kom tillbaka är det skönt att tänka på de stunder i somras då man fick sitta och njuta i gläntan i mammas trädgård. Dessutom tänka att snart är sommaren här igen 😊
 
 
Fredag, utvecklingssamtal, föräldrar, tolk, utan energi,

1 kommentarer

Gunsan

26 Feb 2016 10:23

Brist på respekt....mer regel än undantag nu för tiden tycker jag. Hoppas du bli kvitt hostan snart, kke ska du t läkaren så han får kolla upp dej o skriva ut medicin. Kram <3

Svar: Ja så rätt så. Vart tog all repekt vägen? Väntar med att gå tills det att jag har varit till dottern. Nu ska jag ta ett allvarligt tag i det här med att sluta röka och vad passar då bättre än då jag åker till henne 😊
Skulle tro att det mesta av hostan försvinner då.
Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej