... nedräkningen till sportlovet börjat. Om två dagar stänger jag klassrumsdörren och går på en välbehövlig ledighet för nu är jag mer än less på mitt jobb. Faktum är att nu är jag riktigt spyless på allt och alla.
 
Det som är tråkigt är att det här är sista arbetsveckan på skolan för en av kollegerna som slutar och börjar arbeta på en annan skola efter lovet och bara en vecka ungefär efter lovet så slutar även en annan kollega. Kanske därför det känns så "blytungt" just nu. Det är inte många kolleger kvar av de som jobbade på skolan då jag började arbeta där. Nu är det väl dags för mig också att lämna byggnaden och efter idag så är jag 100% säker på att jag bara måste hitta mig något annat jobb. 
 
Jag går och är småförbannad och retlig nästan jämt nuförtiden tycker jag och det är förödande. Det är helt enkelt inte jag och jag känner knappt igen mig själv.
 
Nästan hela tiden går jag och retar upp mig på än det ena och än det andra. Det kan vara något som någon säger där jag tycker mig höra en underton av ironi eller så känner jag att man inte tar mig på allvar då jag tycker elller säger till om något. Jag vet inte om jag överdriver och gör en höna av en fjäder, men det är i alla fall så det känns just nu.
 
Idag så blev det lite mer saker jag blev irriterad på. Jag vet inte, men just nu känns det som om jag helt enkelt har valt fel yrkesbana. Kanske dags att helt byta yrke eller se till att jag i alla fall kommer så långt bort från den här arbetsplatsen som det bara är möjligt. 
 
Nu ska jag försöka sova, förhoppningsvis kanske jag känner mig lite bättre efter en god natts sömn.
 
Kram 💞
 
 

1 kommentarer

Gunsan

26 Feb 2016 10:20

Men du....det kunde lika gärna varit jag som skrivit det här inlägget. Skillnaden är bara att jag går omkring o är enormt ledsen. Vad tråkigt det är när man inte får vara glad o må bra :-/ Kramar om <3
Ps. Jag kan inte gilla det här Ds.

Svar: Det är nog en blandning av bådadera men ilskan som fått övertaget eftersom jag hatar att vara ledsen. Då gråter man ju bara och det har jag gjort tillräckligt. Hoppas det har löst sig för dig.
Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej