Snart är semestern min till ände och nästan inte ett ord har blivit skrivet här på bloggen. Kan väl kalla det bloggsemester, för det behöver man nog då och då för att inte tappa sugen. Jag är ju inte som de proffessionella bloggarna som kanske på sätt och vis måste skriva varje dag och det är jag glad över att jag inte är. Tvungen att skriva här varje dag menar jag.
 
Vissa dagar har jag hur mycket som helst att skriva om, andra dagar så sitter jag bara där, har en massa tankar som snurrar inne i huvudet men inte ett ord får jag ut. Kaos helt enkelt och då är det svårt att få struktur på det jag ska skriva om och utan det klarar jag inte att göra det. Sedan har det ju faktiskt hänt att jag suttit framför datorn helt tom på tankar men då har fingrarna liksom tagit över rodret, levt sitt eget liv och jag har fått ihopskrivet ett inlägg, men det händer inte så väldigt ofta. 
 
I bakgrunden hör jag hur regnet smattrar mot mitt rumsfönster. En av anledningarna att jag nu tar mig tid att sitta här framför datorn och fundera över hur jag på bästa sätt ska lägga upp ord och foton från min semester.
Jag vill inte skriva något mastodontinlägg som ingen i alla fall orkar läsa eller titta sig igenom för det är ju det jag gärna vill att ni ska göra. Läsa mina inlägg och gärna kommentera eller gilla dem. 
 
Det får väl bli så att jag lägger upp foton och får försöka skriva lite runt i kring dem, ungefär så som jag gjorde efter förra årets semester. Ibland kan det vara svårt att komma ihåg allt men en hel del är det i alla fall. I och med att jag lägger upp foton först så brukar ju faktiskt en hel del minnesfragment bli klarare. 
 
Jag börjar och avslutar detta inlägg med ett foto jag tog från syrrans sovrumsfönster i sommarstugan då min mamma, dotter, barnbarnet och jag besökte henne. En vy jag skulle ha älskat att vakna till varje sommarmorgon ;) för att inte tala om vågornas brus om kvällarna, rena rama vaggsången.  
 
 
Ha det!
 
Kram ♥

1 kommentarer

Gunsan

09 Aug 2016 11:57

Underbar vy <3 Ser fram emot att se o höra om din semester...för oss blev det ju ingen tid tsm iår. Tyvärr, men vissa saker styr man inte över. Vi får träffas längre fram o ha de trevligt iaf.
Kram <3

Svar: Ja det är verkligen vackert där. Önskar att man hade ett sånt ställe dit man skulle kunna åka för att hämta krafter under sin ledighet :)vi måste se till att vi träffas innan vintern är här, det är bara så. Saknade våra våra irrfärder i år ;D
Kram <3
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej