Något bättre känner jag mig, men inte så att jag skulle ha orkat gå till jobbet idag. Tur att vi är lediga resten av veckan. Ja jag vet, inte roligt att man ska vara sjuk under sin ledighet, men jag börjar bli van. Höstlov och jag går bara inte ihop är det bara att konstatera. 
 
Sömn är det inte mycket man har fått. Jag har försökt att sova och vila mig så mycket som möjligt, men känner mig dödstrött ändå. Beror väl på att jag vaknat minst en gång i timmen, om det inte är hostan som väckt mig så är det drömmarna. Drömmarna har varit väldigt intensiva och jag har flera gånger vaknat av att jag är i full gång och diskuterar med någon. Men tror ni jag kommer ihåg något?  Näe, inte något mer än några snabba glimtar som snabbt flyger förbi och svåra att fånga. 
 
Nu när jag börjar friskna till ska jag ta tag i det här med att söka mig härifrån Stockholm. Har fått massor av mail med en massa annonser där lärare eftersöks. Bland annat såg jag några från Oskarshamn som är en ort jag skulle kunna tänka mig att flytta till om jag inte hittar mig något jobb uppöver ( läs: Piteå). Skulle faktiskt inte vara så dumt att kunna umgås mer med min vännina som bor där. Vi har alltid så kul tillsammans och skrattar ofta och mycket de gånger vi träffas. 
 
Så vem vet, om jag har tur så kanske jag under nästa läsår undervisar på en annan skola i en annan stad ...

Kommentera

Publiceras ej