Den goda nattsömnen infann sig inte igen. Vaknade redan strax efter tre i fredags! Kunde jag somna om? Näe, var hur pigg som helst men det varade bara tills det var dags att ta sig till jobbet sedan gick luften ur mig.
 
När jag sedan kom till jobbet blev det ju inte något bättre då jag fick reda på att det jag efterfrågat inte skulle komma till stånd. Nu funderar jag verkligen allvarligt på att sälja min lägenhet, sedan säga upp mig och flytta så långt härifrån som det någonsin bara är möjligt. Men förhoppningarna om att förnuftet till slut ska råda bland de högre över mig finns trots allt och jag ska vänta till på tisdag då vi ska ha ett möte. Händer det inget då ...
 
Finns en hel del lärarjobb ute på nätet. Tror inte att det ska vara så svårt att få sig ett nytt jobb i dessa tider av lärarbrist för trots allt är jag ju en legitimerad lärare med en hel del års erfarenhet från bland annat arbete med elever som har svenska som sitt andra språk.
 
Det som tar emot det är att skriva alla dessa ansökningar och personliga brev som alltid tar en hel del tid att skriva och formulera. Och nästa fråga blir ju; vart vill jag flytta? Norrut eller söderut eller varför inte försöka igen med att söka en utländsk tjänst. Men jag vet vad jag söker och själv efterfrågar och kommer därför bara att söka tjänster som jag verkligen vill ha.
 
Om jag ska vara ärlig så har jag redan sett ut några tjänster jag kommer att söka. De är tjänster som finns utspridda över i stort sett hela Sverige, inte bara i Stockholm de söker efter lärare. Jag har redan varit ut och sökt på bostadssajten i Göteborg och sett hur bostadsmarknaden ser ut där och det ser rätt så okej ut. Kommer även att se på de andra orterna där jag funnit tjänster jag är intresserad av. Tyvärr så har jag inte hittat några tjänster jag vill ha så långt norrut som Piteå och till orter så långt norrut som Kiruna eller Gällivare söker jag inte till.
 
Trots att jag är född i Malmberget så finns det många anledningar till varför jag inte har flyttat och aldrig kommer att flytta tillbaka dit. Och en av dem är kylan och för att inte tala om vintern som för mig tycks vara evighetslång. Det enda som jag verkligen kan sakna med vintern där uppe är den där extra årstiden Vårvintern som jag alltid har älskat och kan sakna då och då. 
 
Just nu ser det riktigt grått och trist ut utanför mitt köksfönster. Blåst och regn med andra ord ett typiskt novemberväder här i storstan. Promenaden får vänta till lite senare då förhoppningsvis vädret har blivit något bättre, får passa på att röja och göra  lite adventfint i lägenheten istället under tiden.
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
"Motigheter 
är till för att 
övervinnas."
~Var positivboken~

1 kommentarer

Gunsan

28 Nov 2015 11:25

Hoppas du hittar ett jobb på en ort du trivs, inte för långt fr mej...Om jag får va lite ego...för då ses vi ännu mer sällan än nu. Håller på dej vännen. Kram <3

Svar: Tack vännen! Tittar även på jobb i närheten av dig men nu är jag väldigt kräsen och vet vad jag vill ha 😊 Sköt om dig, Stor kram till dig 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej