Kunde inte sova, så jag har varit uppe ett par timmar nu. Suttit och läst en del bloggar och varit in på andra saker ute på nätet. Så lätt det är när man har en dator att ta sig ut till nästan allt vad man vill. Tänk om det skulle vara samma sak med att resa ut i världen. 
 
Jag har alltid gillat att resa, viljan att se mig omkring i världen har alltid funnits inom mig, men av många olika anledningar har det inte blivit så många resor, förutom de jag gjorde i ungdomen. Då var jag runt mycket i Europa, längre kom jag inte medans mina två vänner från Stockholmstiden gjorde lite fler och längre resor.
 
En åkte till Sydamerika, vilket vi från början var tre om att planera. Det var allas vår ultimata drömresa så att säga. Visserligen åkte min andra vän inte längre än ut i Europa för sig själv men där träffade hon sin man, australiensare, Nu är hon gift och bor i Australien sedan många många år. Träffade henne, hennes man och lilla dotter då de var på besök till Sverige men det är nästan 30 år sedan. Herregud vad tiden går fort!
 
Jag har några ställen som jag fortfarande drömmer om att någongång i livet få åka till. Att luffa runt i Sydamerika är för längesedan borttagen från min lista, men jag har några andra ställen som är mer lockande just nu. Irland är ett, tänk att få rida där på hedarna eller kuska runt och bara få se allt det som jag bara fått se på TV, inbillar mig att det ska vara både storslaget och väldigt mycket grönt.
 
Island är nog det land som har legat allra högst på listan i många år för mig. Islandshästarna med deras fyra gångarter, geishrar (?) storslagen natur och så bara denna historia som hör så mycket ihop med oss. Men nu har Island faktiskt fått en konkurrent om den platsen jag väldigt väldigt gärna skulle vilja se i verkligheten och det är saltöknen i Bolivia. Halkade in på en bloggsida där hon beskrev stället som " Heaven on earth" och visade upp helt hänförande vackra foton därifrån.  Måste bara ses, är svårt att beskriva. Jag är helt betagen!  
 
Försökte lägga länkar här men det gick inget vidare, men gå in och sök så.hittar ni en massa länkar om Bolivias saltöken med massor av helt makalöst vackra foton. På Wikipedia får du även till dig en massa historia. 
 
Ps. Det här inlägget blev aldrig publicerad i morse som det var tänkt. Varför?  Jag la mig för att vila mig och somnade om, sov några timmar till. Den här helgen blev en riktig sovarhelg ☺️ Nu kanske jag inte behöver sova ut så mycket då påsklovet börjar eftersom jag har gjort det så bra i helgen.
 
 
 
 
Bolivia, saltöken, drömmål, resor, Sydamerika,

1 kommentarer

Gunsan

30 Mar 2015 23:04

Irland, jaaa dit vill jag med :-) Island har jag en ständig inbjudan till ;-) Har tävlat om en resa dit för 2...du kan ju hålla tummen ! Hi hihi

Svar: Absolut att jag ska hålla tummarna ☺️ Menar du att du tänker på mig? 😄 Tänk om man skulle ha råd att resa till alla drömplatser man har.

Kram
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej