Jag har ju berättat att jag ska hälsa på min vän i O nu under semestern. Igår var jag in och kolla vilka tider bussen går och berättade för henne vilken tid jag hade tänkt åka och om det passade henne. Hon svarade att det passade henne, men undrade när jag skulle komma fram. Jag skrev att jag skulle skriva till henne om det senare. 
 
Jag gick in på sidan igen kollade vilken linje och jämförde hur olika långa resorna var och sedan kan jag inte svara för vad jag gjorde. Vad jag vet så beställde jag biljetten. Sedan började jag skriva på inlägget Smuts i bloggen. Tyckte bara att det var konstigt att ingen smssignal kom, men glömde bort det vartefter mitt skrivande framskred. 
 
Då jag gick och la mig i natt så hade jag glömt det helt. 
 
Jag har haft tvättstuga idag gått och plockat lite här hemma så att det ser någorlunda ut då min lägenhetsvakt  kommer och sedan kan det vara skönt att ha det mesta gjort eftersom jag kommer att åka uppöver nästan direkt då jag kommer tillbaka. Vet ju inte riktigt när jag återkommer från O men i vart fall senast första veckan i juli.  
Jag berättade ju att det blir en del resande för mig i sommar. Vet ju inte än vart resan går då jag kommer mig till O. 
 
Vi har i alla fall bestämt oss för att inte fastna i varenda rondell den här sommaren, vilket var förra sommarens fadäser som vi har skrattat en hel del åt under den kalla vintern. Om vi nu fixar rondellerna i år vad är det vi kommer att få skratta åt i vinter. För jag tror inte att vi två kan klara oss ifrån att det inte händer någonting för det gör det alltid lika säkert som Amen i kyrkan. 
 
Plötsligt kom jag ihåg efter tvättstugan. Biljetten!! Måste ju kolla vad som hände med biljetten igår. Jag gick in på min email. Inget där! Kollade mina sms från igår. Inget där heller! Kunde ju bara konstatera för mig själv att jag nog i alla fall inte hade beställt någon biljett dagen före. Bara trott att jag hade gjort det. Kan höra min mormors röst säga "att tro det gör man i kyrkan". 
 
Phuu, jag fick mig en biljett fastän jag var i sista minuten. Det brukar alltid vara fullt på dessa bussar, fråga mig. Varenda gång jag har åkt dit så har det varit "knökafullt". Ni kan ju läsa om en av mina resor dit i ett av mina inlägg här i bloggen. Den resan gjorde att jag allvarligt funderade på att bojkotta Swebus helt och hållet. Det var en av de otrevligaste resor jag någonsin gjort som jag kan minnas. 
 
Nu har jag också meddelat min lägenhetsvakt när jag åker så inte lägenheten behöver stå tom. Gissar att den inte behöver göra det mer än någon minut 😊.
 
Få se när jag har tid att skriva nästa gång. Jag har fått mitt inlägg godkänt och ett nytt uppdrag att fundera på hur jag ska ta mig an den. Fattar inte var min uppdragsgivare får sina idéer ifrån  för den här var inte heller så enkel. Men men efter en tids funderande kommer jag nog säkert på något och den här gången ska jag försöka mig på att få det på foto och inte så mycket text. Undras om det går. 
 
Ha det!
 
Kram 💞
Swebus, Oskarshamn, lgh vakt, uppdrag,

1 kommentarer

Gunsan

24 Jun 2015 11:21

Hahaha, du e för go :-) Skönt du fick plats iaf....Nu hoppas vi att vädret håller i sej, gör inget om de inte är sol hela tiden...bara vi slipper regn. Nåt tokigt lär vi väl råka ut för, är lixom bäddat för de när vi ses :-D Jag ska ha maten klar t du kommer, för då lär både du o jag vara hungriga. Bra du har husvakt, de har jag med..vågar inte lämna huset tomt. Trevlig resa nu, så ses vi :-) Kram <3

Kommentera

Publiceras ej