Nu har snart den sjätte lediga dagen gått och inte vad jag tycker gjort något vettigt. Jag har varit ute och fotograferat lite samtidigt som jag bara har njutit av att bara vara. Det har ju inte direkt varit något finväder, ja då tänker jag på sol, men det har varit rätt hyfsat. Inga minusgrader förutom någon tidig morgon, men då har jag ju inte varit ute.
 
På tal om tidiga mornar, fasiken vad jag är irriterad på mig själv. Uppe med tuppen kan jag säga att jag har varit nästan var morgon. Någon morgon har jag väl kunnat somna om igen men de andra dagarna ... Helt hopplöst!! Kommer väl att ha svårt att stiga upp då jag måste göra det.
 
Lönen kom tydligen igår, hade ingen aning om det för vanligtvis brukar vi få den kring 27:e varje månad. Jag har nog missat något. Kan det vara för att februari är den kortaste månaden eller för att vi har sportlov...
 
Nu ska jag sätta mig ned och slösa bort pengarna på mina räkningar sedan får jag väl se vad jag har råd att spendera resten av lovet.
 
Jag hade faktiskt funderat på att besöka dottern i Linköping, men jag har kommit fram till att jag nog vill hålla ett öga på honom. Tyckte att det försvunnit lite saker från förrådet, visserligen hans saker men det är saker han har lovat att lämna här tills han har betalat det han är skyldig mig. Sakerna är inte på långt när lika mycket värda som det han är skyldig mig, men ändå. Och har han nu lovat så får han förbaske mig också se till att hålla det. Han har ju våldgästat min lägenhet ett bra tag nu.
 
Och på tal om fotografering så kan jag inte lägga ut några här. Lite besvärligare då jag nuförtiden använder mig mer av I-paddan då jag skriver. Fotona är inte lika lätta att hantera här om jag nu inte använder min som en kamera. Men jag återkommer senare med foton.
 

Kommentera

Publiceras ej