Läste just min vännina Gunsans inlägg på hennes blogg om hennes senaste date med en man. Jag vet inte om jag ska skratta eller .... På sättet hon beskriver daten blir jag full i skratt, men samtidigt kan man ju börja fundera över vad fasiken är det för fel på männen. Ja ja, jag vet att man inte ska dra alla män över en kam men efter dessa män hon hitintills träffat börjar man ju fundera och jag vet att hon inte bjuder hem dem i brådrasket utan försöker lära känna dem mer innan det ens blir tal om något annat.
 
Har gått med i en datingsajt " Happy pancake" fråga mig inte varför, för det vet jag inte själv heller. Men om sanningen ska fram har jag inte varit ett dyft aktiv där. Varje gång, det få gånger jag varit in dit så blir jag lite cynisk och funderar lite över hur sanningsenliga alla dessa män är som är där. Försöker verkligen titta på dem så som jag gjorde i början av tiden då jag gjorde min debut i den världen. Men det går inte, tappar lusten nästan direkt då jag är in på sajten. Kan det vara så att man inte är lika blåögd nu som då efter två misslyckade förhållande där männen i båda fallen visade sig vara ena riktiga skitstövlar och lögnare fast på olika sätt.
 
Gunsan menar att jag var för romantisk och blåögd och trodde för mycket på vad männen sa och det tror jag också att jag var, men hoppas att jag lärt mig min läxa. Men just nu, är jag egentligen så intresserad av att inleda något nytt förhållande, försöka hitta min så kallade "soulmate"? Nej blir nog svaret, orkar inte tänka på det eller ens att orka börja gräva i någon höstack efter en nål som knappast går att hitta.  Övertygelsen om att det där ute finns en man för mig tror jag mindre och mindre på och inte blev den övertygelsen mindre av att läsa om vännen Gunsans erfarenhet i helgen.  
 
Blir nog en singel för en lång lång tid framöver. Är nog bäst att rå om sig själv.
 
Nog om detta, i morgon arbetsdag så jag säger godnatt för den här gången.
 
Kram 😊

2 kommentarer

SKRIVDIVAN

01 Sep 2015 14:19

Jag brukar känna mig tacksam medan jag är singel och ingen man finns i sikte. Men helt plötsligt dimper någon in i ens liv och dramatik coh stormar bryter lös!! Just nu stormar det på mitt hav av både härliga och svåra vindar ;) Ha så kul i singellivet så länge!

Svar: Ja just precis så är det väl ☺️ Ja, ska nog hålla fast vid singellivet ett tag och försöka ha det så kul det bara går under tiden.Lycka till på ditt hav hoppas det inte är alltför svåra vindar 😊
Ann-Catrin

Gunsan

02 Sep 2015 12:04

Ja du, första dejten på ngr år..Var en redig nit...Fanns inte mycket sanning i de han hade sagt. Och då hans beteende!! Brrrr.
Den förra bjöd jag ju hem i rent vänskapligt syfte. Men man ska inte tro på folk tydligen, utan ta för givet att dom inte är som dom verkar. Det har ju både du o jag fått erfara.Vet att du säger att han den rätte dyker upp, du kke har rätt. Men nu struntar jag i att dejta, en kopp kaffe kan jag sträcka mej t...på ett fik. För fikar gör jag gärna, med vänner :-) Ha en fin dag <3 Kram

Svar: Ja det räcker nog med en fika hädanefter ☺️ Och säger detsamma att det gör jag mycket gärna med vänner.Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej