Vaknade strax efter nio i morse. Tro det eller ej men jag tror knappt det sjÀlv men jag har sovit tolv timmar ungefÀr. I ett! Det var evigheters evighet det hÀnt mig. Men jag har varit otroligt trött de sista tvÄ veckorna och igÄr kvÀll gick luften ur mig helt vid Ättatiden. SÄ nÀr klockan var ungefÀr nio lÄg jag redan i sÀng och sov som en stock. Nu tycker man ju att jag ska vara pigg som en lÀrka men det Àr jag inte men betydligt piggare Àn vad jag har varit pÄ lÀnge. 
 
HĂ€r ska jag ta mina vilopauser idag 😎
 
Ska röja lite i lÀgenheten. Ser ut som ett slagfÀlt hÀr eftersom jag varit sÄ in i nordens trött pÄ kvÀllarna dÄ jag kommit hem. Inte har prio ett varit att stÀda undan utan det har varit lite jobb frÄn skolan och sedan har sÀngen hÀgrat.
 
Efter tvÄ dagars tÄgförseningar i rad vid hemgÄng har man verkligen kommit tillbaka till verkligheten, sÄ fort man glömmer bort det jobbiga med arbetsresorna dÄ man Àr pÄ ledighet. Redan urless sÄ jag vill spy pÄ kabelfel, obehöriga pÄ spÄret och alla andra saker som gör att tÄgen Àr försenade. 
 
Under den dĂ€r humlen brukade jag en gĂ„ng i tiden sitta och ta igen mig. Önskar att jag hade den hörnan hĂ€r just nu.
 
Jag har varit ute pÄ nÀtet och tittat pÄ  bostadsrÀtter nÀrmare jobbet Àven pÄ bostadsförmedlingen för att se om det finns lediga lÀgenheter. Men Ànnu har jag tyvÀrr inte hittat nÄgot som passar mig eller min plÄnbok. Mamma hon Àr pÄ mig om att jag ska flytta tillbaka uppöver och mer av det har det blivit sedan jag var till henne. Jag bÄde vill och inte vill, men ett Àr dÄ sÀkert och det Àr att det Àr bÄde lÀttare och lite billigare att hitta sig ett boende dÀr Àn hÀr. Kanske det Àr det som till slut fÄr mig att lÀmna det jag har nu. Har ju inget nu som hÄller mig kvar hÀr egentligen. Ja om jag nu inte tÀnker pÄ Àldsta dottern som bor i Linköping. Hmm... kanske att jag ska satsa pÄ att fÄ mig ett jobb och en lÀgenhet dÀr. Vore kanske inte sÄ dumt.
 
DÄ kanske man ocksÄ skulle orka med att ha ett privatliv ocksÄ. 
 
NÀ, nu ska jag inte bli sittandes hÀr ska fortsÀtta röja hÀr, arbeta lite med saker frÄn jobbet sedan kanske om jag fÄr lite tid över hinner lÀgga in lite fler foton frÄn semestern. Men det Àr bara kanske...
 
Ha en skön lördag!
 
Kram 💞

1 kommentarer

Gunsan

30 Aug 2015 10:54

Jag förstÄr att du kÀnner det sÄ. Men jag hoppas ju pÄ att det inte blir lÀngre avstÄnd Àn vi har nu mellan oss...om jag fÄr vara egoistisk. Hoppas dÄ hellre pÄ nÀrmare sÄ vi kan umgÄs kke lite mer Àn i nu lÀget. :-) Jag tycker det borde finnas stora jobbmöjligheter för dej Àven nedanför storstan. Kramar <3

Svar: Ja inte blir det nĂ„gon flytt innan jag hittat mig nĂ„got jobb inte ens dit upp trots billiga priser. Men ibland Ă€r jag sĂ„ himla trött pĂ„ den hĂ€r stan. Är det nĂ„gonstans Ă€n hĂ€r man kan kĂ€nna sig ensammast i hela vĂ€rlden. Och det tror jag ocksĂ„ har en bidragande orsak att jag ofta Ă€r sĂ„ fruktansvĂ€rt trött. Du ska veta att jag Ă€ven hĂ„ller ögonen pĂ„ jobb i nĂ€rheten av dig â˜șSynd att daten inte blev bra.
Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej